#10 Time flies…

22 april 2015
Het is bijna tijd om naar huis te gaan. 3 daagjes nog. Jeetje wat is de tijd snel gegaan. Ik zou willen dat ik nog 3 maanden de tijd had. Wat word ik ongelovelijk gelukkig van reizen. En wat ontzettend verdrietig van het idee dat ik naar huis moet.

Dinsdag 7 april ben ik samen met de 3 canadezen naar ankor wat geweest. We hadden een tuktuk voor de dag die ons van tempel naar tempel bracht. Het was ontzettend warm, zon 40 graden. Maar wel heel erg indrukkwekend allemaal. Angkor wat werd gebouwd in de 12e eeuw en heeft enorm veel tempels die allemaal nog redelijk bewaard zijn gebleven. Heel mooi om te zien. Het was echt een leuke dag. Savonds zijn we uit eten geweest bij de indian en naar de nightmarket. Siem reap is echt een leuke stad. Vooral savonds als het een beetje is afgekoeld.
De volgende dag heb ik samen met hun de bus naar bangkok gepakt, ik wou liever niet alleen de grens over dus had gevraagd of ik met hun mee kon en dat was wel goed. Het viel allemaal behoorlijk mee. Normaal duurt t erg lang enzo maar hier was t echt goed geregeld. Savonds om 7 uur kwamen we aan in bangkok. Heel erg gek om weer terug te zijn. Het was leuker deze keer omdat ik niet alleen was en dan voelt t toch iets meer als thuis omdat je op een plek komt waar je al eerder geweest bent. We hebben samen gegeten en ik ben vroeg naar bed gegaan. Op donderdag de bus en boot naar koh phangan geboekt en uitgecheckt. Moest de tijd doden dus heb wat gewinkeld en rondgelopen. Savonds de bus met de canadezen naar zuid thailand. Na 2 uren kreeg de bus een klapband. We zijn met de klapband nog 3 uren doorgereden tot we bij een plaats kwamen waar ze de band konden fiksen midden in de nacht. Het duurde een half uurtje en toen was t gefikst. Heb een beetje kunnen slapen onderweg. We kwamen de volgende dag om 9 uur aan bij de pier. Daar moesten we even wachten en toen de boot naar koh phangan. Om 1 uur kwamen we in koh phangan aan. De jongens gingen naar een ander duurder hotel een het strand en ik heb een hotel in het centrum gepakt. Savonds samen uit eten gegaan.
Zaterdag 11/4 heb ik de hele dag op het strand liggen lezen en savonds met de jongens gegeten. De volgende dag was het regenachtig dus heb ik in mn kamer doorgebracht. We zouden savonds naar de half moon party maar was echt €50 ofzo, veel te duur dus ben niet gegaan.
Maandag 13/4 werd ik vroeg wakker door luide muziek op straat. Het is songkran, thais nieuwjaar. Mensen hebben luide muziek en staan langs de kant van de weg of gaan op scooters en trucks het eiland over en hebben een groot water gevecht. Iedereen heeft emmers water en waterpistolen. Samen met stuart gaan ontbijten en een waterpistool gekocht en zijn we bij een groep locals gaan staan. Helemaal zeiknat, onder de bodypaint en de babypoeder maar het was ontzettend leuk. Was wel erg jammer dat het heel erg regende de hele dag. Maar wat een feest. Hele leuke dag!
De volgende dag zijn we naar phuket vertrokken. Eerst 2,5 uren met de boot toen 3 keer bus switchen kwamen we uiteindelijk in een minivan terecht. De chauffeur liep tegen ons te schreeuwen. Ik Zat achterin de bus. En de buschauffeur reed als een gek. Echt niet normaal. Ik dacht dat ik het niet zou overleven, de canadezen allemaal misselijk. Vreselijke reis maar we hebben t overleefd. Aangekomen op phuket naar patang gegaan. De feeststad. Daar een hotel uitgezocht nog even gaan eten en toen slapen.
Woensdag 15/4 een beetje rond de stad gewandeld en naar het strand geweest. Je hebt helemaal niet het idee hier dat je in thailand bent. Het is net zuid spanje ofzo. Burger king en mcdonalds overal en alleen maar westerlingen. De volgende 2 dagen een beetje hetzelfde gedaan eigenlijk. Lekker bakken op t strand en door de winkeltjes wandelen. Heerlijk relaxed zeg!
Zaterdag 18/4 vond ik dat ik mijn scooterangst maar es moest overwinnen dus heb ik stuart gevraagd of hij een scooter met mij wou huren. Hij rijden ik achterop. We zijn eerst naar een waterval gegaan. Mensen rijden hier als gekken en je rijd aan de linkerkant van de weg en het zijn bergen waar je doorheen rijdt dus dat was wel ff wennen maar eigenlijk vond ik het super leuk! Aangekomen bij de waterval moesten we zo’n 300traptreden omhoog en een stuk door de jungle dus oppassen voor slangen. En toen hield het pad op en was er helemaal geen waterval. Vet balen. Ik was kapot. Er was een kleine stroompje helemaal onderaan de trappen. Dat zal de waterval wel zijn geweest dan. Beetje balen. Daarna zijn we verder gereden naar een strand. Onderweg een paar geweldige uitzichtpunten gespot. Een beetje verdwaald kwamen we uiteindelijk het weggetje tegen die ons naar t strand zou brengen waar we heen wouden. Het was een grindpad eerst stijl omhoog en daarna stijl naar beneden. Vanaf de parkeerplaats moesten we nog 20minuten stijl naar beneden wandelen. Maar toen we dr eenmaal waren, wauw. Het water was zon mooie blauwe kleur. Er waren misschien nog 20 andere mensen ofzo. Snel het water ingedoken. Hoge golven en heerlijke temperatuur. Echt heerlijk. Daar een tijdje gerelaxed en daarna aan de klim omhoog begonnen. Jemig ik moet echt wat aan mn conditie gaan doen zeg. Teruggereden naar het hotel en ergens gaan eten. Savonds zijn we met zn 4en naar de barstreet gegaan. Een enorme straat met allemaal clubs, bars, pingpongshows, winkels en heel heel heel veel hoeren en lady boys. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt. Ik heb wel aardig wat feestjes enzo gezien maar nog nooit zoiets als dit. Er liepen zon 60% mannen op straat, 30% prostituees en 10% vrouwen. En hoeveel (oudere) mannen je wel niet met zon mooie thaise hoer aan de arm zag lopen. Maar het was in ieder geval een mooi feestje en een erg interessante maar leuke dag.
Zondag 19/4 afscheid genomen van stuart en graham. Emotioneel momentje. Heb hun in elke plaats gezien sinds de slowboat naar laos, zon 2,5 maand geleden. Je krijgt toch echt een goeie band en dan weet je dat het voorbij is en elkaar niet meer gaat zien. Ik had verwacht vicki en maria ook nog wel te zien in zuid thailand maar we zijn elkaar steeds misgelopen. Ook erg jammer. Maar zij wonen tenminste nog in engeland. Dat is wel te doen.
Ik heb om 1 uur de bus en boot naar phi phi gepakt. Op de boot 2 zuid amerikaanse jongens ontmoet uit chili en colombia. Hun gevraagd of ze een hostel ofzo wisten. maar ze hadden ook nog niks geboekt dus zijn we samen op zoek gegaan. Jemig wat is het Zuiden duur! Vonden uiteindelijk een hostel op een heuvel aan het strand. Een kamer voor 25 mensen. Dat was dus een flink gezellige bende. Spullen gedumpt en toen met zn 3en naar t strand gegaan. Het was de colombiaan zn verjaardag. Op het strand allemaal strandtentjes. Phi phi is echt heel mooi. Mooiste eiland dat ik gezien en tot nu toe. Zijn geen autos en scooters. Alles gaat te voet. Kleine straatjes vol retaurantjes en winkeltjes. En het strand is dus feest. Een paar biertjes gedronken en een bucket gedeeld. Om 11 uur gaan eten en ik ben toen naar bed gegaan.
De volgende dag ontbeten en een middagtrip gedaan in een boot met de zuid amerikanen. Was heel erg mooi. Allemaal coole rotsformaties uit het water en naar monkeybeach geweest, allemaal apen. Als laatste naar het strand waar the beach is gefilmd. Heel erg mooi. Geweldig. Super veel mensen wel. Beetje zonde. Daarna op de boot de zonsondergang bekeken.
Savonds uit eten geweest en toen naar het strand. Daar was bij een strandclub een vette vuurshow. Een man die op een kabel liep en met vuur jongleerde. Daarna heb ik meegedaan met de stoelendanscompetitie. Ben 2e geworden. Won een biertje. Vet blij. Daarna groot feest. Wegens omstandigheden op tijd naar bed gegaan.
Maandag 20/4 de boot naar krabi gepakt met de jongens. We vonden in hostel in de buurt van het strand in ao nang waar de 3e canadees verbleef. Hij blijft nog 5 weken, hij kwam pas in phnom phen. Smiddags naar het strand geweest. Ook weer zon mooi rotsstrand. Savonds met alle mensen van onze dorm gaan eten. De zuid amerikanen, canadees en dr was een amerikaan. Na t eten buiten het hotel wat zitten drinken en toen gaan slapen.
Dinsdag 21/4 om 10 uur ben ik weer alleen verder gegaan en heb ik de bus naar kuala lumpur gepakt. Eerst achterin de bus gedauwd. Was flink oncomfortabel. Toen na 5 uren werden we afgezet in een dorp in de buurt van de grens. Ben met 2 meisjes wat gaan eten en rondlopen. We hadden 3 uren de tijd. Je bent echt nooit alleen. Daarna kwam er een super luxe bus. De meest chille mooie comfortabele bus die ik tot nu toe heb gehad! Wauw! Hoe lucky dat op mn laatste lange busreis. Het was een uur naar de grens en dat ging ook al zo makkelijk. Binnen 45min de grens over. Niks niet lang wachten ofzo. Heerlijk! De hele weg naar kuala lumpur prima kunnen slapen. Om 5 uur sochtends kwam ik aan. Ik had al een kamer geboekt. Ik kon t alleen niet vinden. 20 mensen gevraagd en iedereen stuurde me een andere kant op of zei dat ik dr bijna was. Na een 50 min kwam een taxi chaffeur naar me toe die me een paar keer de weg gewezen had en hij heeft me we gratis heen gebracht super lief. Even een paar uurtjes geslapen en toen door de stad en china town gewandeld en dagtrips geboekt. Ik kan niet geloven dat het overmorgen al voorbij is. Wat is de tijd voorbij gevlogen. Volgend jaar maar weer dacht ik zo. Ik laat snel weer van me horen.