A little holiday…

We liepen door velden met paarse bloemen met de prachtige bergen op de achtergrond, we klommen naar watervallen en sliepen in een tent met het geluid van grachtige golven op de achtergrond.  Tussen de drukte door hadden we een weekend voor onszelf. Quality time together, we gingen een weekend kamperen en genoten van elkaar en van het weer en van back on the road zijn.

15391215_10153977746305966_5538850770353642855_nNa alle drukke werkdagen was het tijd voor ons, voor samen zijn en de natuur en voor het zien van Nieuw Zeeland. Ik had zaterdagavond, zondag, maandag en dinsdag vrij gevraagd. Lucky voor ons had Stuart ook deze dagen vrij dus zaterdagmiddag waren we onderweg! We reden eerst naar Greymouth om wat boodschappen te doen en een luchtbed te kopen vervolgens naar Arthurspass. We kwamen aan in Arthurspass tijdens zonsondergang en vonden een gratis camping met een prachtig uitzicht. We zetten de tent op en gingen slapen.
De volgende dag werden we om 10 uur wakker ontbeten we en gingen we erop uit. We deden een paar hikes naar watervallen en gingen lunchen bij het restaurant in het kleine dorpje Arthurs pass. We reden rond het nationale 15380448_10153977746465966_1832544561742473938_npark en maakten een zooi prachtige foto’s We stopten bij bruggen, meren, we wandelden door een veld met paarse bloemen. Het was zo leuk. Om 4 uur kwamen we terug bij onze tent. We zouden allemaal hapjes gaan eten en genieten van het uitzicht maar de sandflies were killing us! Wat een vervelende vliegjes zeg! We besloten dus in de auto te gaan zitten en daar te eten en een film te kijken, best grappig. We hadden wijn en bier. Om 8 uur gingen we slapen.
Maandag 5-12 pakten we onze tent in en gingen we weer richting Greymouth. We moesten een nieuwe WOF voor de auto, de Nieuw Zeelandse APK. We gingen naar de garage en daar zeiden ze dat de uitlaat kapot was, shit! We maakten een afspraak voor de volgende dag en reden verder naar Punakaiki. De weg van Greymouth naar Punakaiki is de mooiste die ik ooit bereden heb. Om elke hoek waren er nieuwe rotsformaties. Echt ongelofelijk. Om 2 uur zetten we de tent op naast het strand met het geluid van de golven en het zicht naar de rotsen op de achtergrond. Vervolgens reden we naar de Pancake rocks, een beroemde steenformatie. Het was heel gaaf om te zien, wel erg druk, bussen vol Chinezen. 15284047_10153977745465966_1427410144833552982_nDaarna reden we naar het strand net buiten Punakaiki. Het was vloed dus een beetje tricky om er te komen maar het was geweldig. Het was prachtig weer, we stonden onder een waterval, keken naar de machtige golven, zoekend naar kleurrijke stenen. Zo bleven we daar een uur zitten. Zo heerlijk. Daarna gingen we terug naar de camping, dronken een wijntje in de zon en gingen we eten in het restaurant. Om 9 uur liepen we het strand op om de zonsondergang te bewonderen.
Dinsdag 6-12. Om 10 uur waren we weer onderweg naar Greymouth, we deden onze kerst inkopen in de warehouse. Om 1 uur lieten we de auto fixen, die was om half 3 klaar ondertussen liepen we wat rond Greymouth. 15284091_10153977746660966_1290323583720342103_nDaarna lieten we de auto opnieuw keuren en hij was helemaal goed, yes! We deden nog wat boodschappen en reden terug naar Franz Josef. Om 6 uur waren we weer terug. En de volgende dag moesten we weer aan het werk.
De rest van de week hebben we weer flink gewerkt.  Ik mis het rondreizen wel. Ik kan moeilijk weer in mijn flow komen. Het was zo heerlijk om back on the road te zijn. Het zat er weer even in en dan moet je weer terug naar het werk leven.
We hebben beide deze week onze notice gegeven, over 6 weken gaan we weg uit Franz Josef! Time flies. We zijn hier nu al 3 maanden. Ongelofelijk zeg!

Voor de komende tijd hebben we nog even niks anders geplant dan werk, er moet goed geld verdient worden!
Binnenkort maak ik bekend waar de rest van onze reis naartoe gaat volgend jaar dus houdt het in de gaten!