De tijd vliegt voorbij en ik ben inmiddels al meer dan 2 weken in Canada. Ik neem je mee de komende maanden met mijn alledaagse en niet zo alledaagse avonturen in dit prachtige land. Een reisdagboek van de afgelopen tijd.

Week 1

Zondag 13 augustus.
Na een kort maar emotioneel afscheid stapte ik om half 11 in mijn Airtransat vliegtuig naar Canada. Wat was ik blij dat ik een rechtstreekse vlucht had geboekt. Het is weliswaar 10 uren stil zitten maar ik besteedde mijn tijd goed door een beetje te lezen, slapen en films en series te kijken. Om een uur of 11 Canadese tijd (het is in Canada 9 uren eerder) kwam ik aan in Vancouver en ging snel door de douane, m’n koffer had ik ook snel en voor ik het wist vloog ik in Stuart’s armen. Onderweg naar huis stopten we om te lunchen en daarna door naar zijn huis. Hij woont nog bij zijn ouders in Noord Vancouver, Lynn Valley. We hingen wat rond in huis maar ik wou er graag op uit. Z’n ouders waren bij een oude auto meeting en we reden er heen in Stuart’s oude Camero. Heerlijk. We genoten van het weer en de stad. Eenmaal thuis aten we wat en ik viel om 7 uur in slaap

Maandag 14 augustus.
Ik was al vroeg wakker. Samen gingen we met de honden wandelen. Ze hebben een nieuwe pup; Maya. Echt een schatje. Stuarts achtertuin grenst aan het bos dus je loopt zo de achtertuin uit het bos in. S’middags reden we een beetje rond en gingen we wandelen in Lynn Canyon. Een behoorlijk toeristische plaats. Maar heerlijk om te wandelen. Die jetleg heeft er behoorlijk in gehakt en om 8 uur lag ik al weer te slapen.

2017-08-15 12.18.22

Dinsdag 15 augustus
Het voordeel van vroeg in slaap vallen is dat je ook vroeg wakker wordt, we gingen dus al vroeg weer op pad. We stopten bij de Cleveland dam en gingen een blokje om. Elke dinsdag avond in de zomer is er op het strand in Stanley park drum circle. Dat houdt in dat er een grote groep mensen met trommels en tamboerijnen muziek maken op het strand en dat je er lekker met je kleedje en biertje bij kunt zitten en genieten van de ondergaande zon en dansende mensen. Dat is wat wij dus deden deze dinsdag avond. Met een groepje vrienden reden we erheen en relaxten we een aantal uren op het strand. De meeste kende ik nog van 2 jaar geleden. Na de drum circle gingen we met z’n allen uit eten.

2017-08-15 20.11.50

Woensdag 16 augustus
Een beetje een lui dagje, we wandelden met de honden, pakten onze tassen in voor de volgende dag en deden eigenlijk verder niet zo veel.

Donderdag 17 augustus
We deden boodschappen en laden de auto in. We gingen samen met vrienden van Stuart naar Craig’s Cabin. Stu’s vriend Craig heeft een huisje bij een meer in de bossen. Om 2 uur pikten we de rest van de jongens op. Ryan, Chris en Craig gingen mee. Het was zo’n 5,5 uur rijden. Het was een prachtige rit. Onderweg zagen we veel rook van de vuren in de omgeving. Ook zagen we een hert, poema en 2 elanden! Hoe gaaf!! Om een uur of 9 kwamen we aan. Maakten wat eten, dronken wat en gingen op tijd slapen

2017-08-19 17.10.15-1

Vrijdag 18 augustus
Het was een regenachtige dag, op zich wel jammer maar niet heel erg. De jongens speelden de hele dag spelletjes als levensweg en ik las lekker in mijn boek, het was een heerlijk relaxte dag. S’avonds begon de zon weer te schijnen en kwamen nog 2 vrienden. We speelden beer pong en deden nog meer spelletjes.

2017-08-19 14.17.35

Zaterdag 19 augustus
Het was een mooiere dag. Craig heeft een boot bij de cabin dus we besloten met z’n allen het water op te gaan. We hebben een geweldige tijd gehad, ze hadden van die banden, waterski’s en nog veel meer. Met muziek en een drankje er bij zijn we de hele middag op het water gebleven. S’avonds speelden we nog wat beer pong en spelletjes en zagen we een prachtige zonsondergang. Op een gegeven moment kwam er een vos aangehold die bij de patio bleef staan. De jongens gooiden m wat overgebleven eten waardoor hij steeds terug bleef komen.

Week 2

Zondag 20 augustus
Niemand had een wekker gezet dus we werden iets te laat wakker om aan onze terug reis te beginnen. We vlogen uit bed en maakten als een gek het huis schoon. Om 11 uur zaten we dan in de auto. We hadden Craig omgeruild voor Colin en reden terug naar Vancouver. Onderweg zagen we een zooi berg geiten en hadden we nog meer prachtige uitzichten.  Eenmaal terug was de rust nog niet wedergekeerd. De volgende ochtend zouden we al vroeg weer vertrekken dus er moest gewassen en gepakt worden. Stuart deed nog wat boodschappen en pas laat gingen we slapen

Maandag 21 augustus
Om 7 uur ging de wekker, we ontbeten snel en pikten Ryan en Victoria op. Met z’n vieren hadden we een AirBnB gehuurd op Lasqueti eiland. Een eilandje net van de kust van Vancouver eiland. Om 10 uur zaten we op de veerboot van Vancouver naar Vancouver eiland. Ryan had van die zonsverduistering brillen mee gekregen dus we konden op de veerboot perfect de zonsverduistering zien. Na anderhalf uur kwamen we aan op Vancouver eiland. We moesten een 45 minuten rijden naar de volgende veerboot daar hadden we de tijd om de auto uit te laden en op de veerboot te zetten. Om half 3 vertrok de veerboot. Het was een kleine boot waar geen auto’s op konden en zo’n 30 mensen op pasten. De rit was 50 minuten. Eenmaal aangekomen pikte onze airbnb host ons op en bracht ons en al onze spullen naar het huis. Dat waren er nogal wat want er is geen normale supermarkt oid. Al het afval moest ook weer mee terug naar het vaste land na de tijd en er lopen geen normale elektriciteit lijnen of waterleidingen. In ieder geval niet naar ons huis. Het huis was prachtig. Heel veel ramen, ruim en had een prachtige uitzicht over de baai. Geen mensen in de buurt en geen normale wegen, geen politie en geen ziekenhuis. Het eiland is zo groot als Ameland en er wonen door het jaar heen zo’n 350 mensen, in de zomer veel meer dan in de winter. De bevolking is echt een soort van hippie community.
Ryan maakte eten voor ons en we gingen naar het strand om van de zonsondergang te genieten. De sterrenhemel die daarop volgde was fantastisch, nog nooit heb ik zo veel sterren gezien. Zo gaaf. De hemel was opgelicht.

2017-08-28 23.20.57       2017-08-25 11.05.26

Dinsdag 22 augustus
We stonden om half 10 op. Ryan maakte ons pannenkoeken en we ontbeten buiten in de zon. Het weer was prachtig. We hadden 2 fietsen mee genomen en er waren 2 fietsen dus we pakten de fietsen en besloten wat rond te fietsen en naar het strand te gaan. Het eiland is vol met heuvels dus heuvel op, heuvel af, man man man wat was ik moe. Het strand was heerlijk, we hebben een aantal drankjes gedronken en wat af gekletst voor we weer terug fietsten. Eenmaal terug aten we wat kaas en worst en speelden we een spelletje beer pong. Nadat we van de prachtige zonsondergang hadden genoten kookte Ryan ons avond eten en relaxten we wat in de woon kamer

2017-08-28 23.22.10

Woensdag 23 augustus
Ryan en Victoria gingen naar het strand in de buurt van ons huis terwijl stuart en ik lekker relaxten op de patio van het huis. Ik las wel 2 boeken uit deze week. Heerlijk genieten. Geen verkeer, geen geluid, helemaal rust en de zon. heerlijk! ’s avonds speelden we een spelletje cards against humanity en aten we spare ribs.

2017-08-23 12.50.45

Donderdag 24 augustus
We gingen weer op weg op de fiets. Onderweg zwaait iedereen naar je, zo’n ontzettend vriendelijk eiland. We fietsen naar een ander strandje en zaten daar met drankjes, broodjes en elkaar. Victoria en Ryan waren erg goed gezelschap. Ryan is Stuart z’n beste vriend dus we wisten we dat het zou klikken, maar je weet maar nooit hé, een hele week samen. We fietsten terug en maakten zelf pizza’s. Na het eten gingen Stu, Ryan en Victoria schilderen en ik een beetje lezen

2017-08-28 23.21.56

Vrijdag 25 augustus
We gingen met z’n tweeën naar het strand onderaan de straat van ons huis. Daar hebben we een paar uur gezeten. Zitten kletsen, lezen en zwemmen. Er waren een paar zeehonden in de baai. Verder hebben we de hele dag gerelaxed bij het huis. We speelden nog een spelletje cards against humanity en staarden nog een beetje meer naar de sterren.

Zaterdag 26 augustus
We werden op tijd wakker, het was farmers market op een veldje dus samen liepen we daar heen. Zo kwam je echt veel van de lokale mensen tegen. Allemaal mensen die daar koekjes, groente, fruit en zelf gemaakte dingen verkopen. Zoveel hippies, het was zo gaaf! Daarna liepen we verder naar het kleine winkeltje en gingen we met z’n vieren naar het strand. ‘S avonds speelden we nog een paar spelletjes beer pong en maakten we zelf sangria. Na het eten gingen we naar de enige bar van het eiland, vervolgens liepen we rond middernacht weer naar het strand. Er waren zo veel sterren. Stuart en Ryan gingen het water in. Er waren lichtgevende algen in het water. Ze werden omgeven door blauwe lichtjes. Zo cool om dat in het echt te zien. Ondertussen zaten Victoria en ik vallende sterren te tellen aan de kant.

Week 3

Zondag 27 augustus
De jongens hadden wat te veel gedronken de voorgaande dag dus het was een heerlijk brak dag. De jongens sliepen en Victoria en ik zaten te zonnen en lezen op de patio. ‘S avonds was het tijd om alles in te pakken en bleven we nog tot in de nacht kletsen en lezen.

Maandag 28 augustus
Tijd om te gaan al weer. Wat een heerlijke week op zo’n prachtig eiland. Wat zijn we tot rust gekomen. Om 11 uur zaten we weer op de veerboot nadat onze airbnb host ons daar weer naar toe had gebracht. Stu haalde de auto op zodra we weer op Vancouver eiland waren. Alles ging super goed tot we in Nanaimo kwamen, de plaats waar de veerboot terug naar Vancouver gaat. Daar stonden zo veel auto’s! Niet normaal. We waren er om kwart voor 1. stonden een tijdje vast toen we eindelijk een ticket konden bemachtigen. De mevrouw wist alleen nog niet of het de 15:10 of de 16:40 werd. Het werd dus de 20 voor 5 boot. Gelukkig waren de uren makkelijk de overbruggen, er waren een aantal winkeltjes en restaurants aan de kant. Om half 7 kwamen we aan in Vancouver en half 8 zaten we weer in Stu z’n huis. Z’n moeder had het eten al klaar en we zaten zo aan tafel.

2017-08-28 23.20.53

Dinsdag 29 augustus
We sliepen tot 9 uur. De vriend van Stuart’s broer logeert in zijn enorme camper op het oprit de komende maand en hij had aangeboden ontbijt voor ons te koken. Vervolgens gingen Stu en ik winkelen en om half 12 pikten we Georgia, Victoria en Beth op om naar de rivier te gaan. Ryan en Craig waren er al. Na een wandeling van 4 km kwamen we aan bij hun zwem plek. We doken meteen in het ijskoude water en lieten onze drankjes ook afkoelen in het water. We hebben er uren zitten kletsen en drinken voor we terug hiketen. Om kwart voor 7 zaten we bij Stuart aan tafel voor taco’s. Om kwart over 7 zaten we weer in de auto naar de drumcircle op het strand. We waren met een groep van 10. Hartstikke gezellig, de zon is om 8 uur al onder! We bleven tot een uur of 10 op het strand voor we terug liepen naar de stad. Daar pakten we een taxi naar een of andere underground kroeg en bleven daar zitten drinken tot half 1. We gingen met de taxi terug naar Stu z’n huis.

2017-08-29 15.20.35

Woensdag 30 augustus
Nog een relaxte dag. Het weer werd eindelijk een beetje minder. Niet zo erg want zo kon ik lekker op mijn laptop zitten werken. Een beetje researchen enzo.

De tijd vliegt echt voorbij. Wat genieten we en wat is het mooi hier. Er zijn nog veel meer plannen in het vooruitzicht en wat ben ik blij met Stu z’n leuke vrienden.

x

2017-08-28 23.20.45

Author

2 Comments

1. Ik heb genoten van je dagboek! Je hebt al een paar leuke trips gehad ! Lekker relaxen met Stu en vrienden ! En dan op zulke mooie plekken! Gelukkig is t weer goed! Veel plezier daar ! Groetjes aan Stu en ik kijk uit naar de volgende verhalen en foto’s ♡♡

2. Sandra Maass Reply

En weer lees ik met veelplezier je belevenissen.
    Zelf ben ik onlangs een maand in Nepal geweest, een stukje van de wereld dat jij/jullie ook eens zouden kunnen gaan ontdekken, zo indrukwekkend mooi in alle opzichten; de natuur, de mensen, de cultuur, het boeddhisme en hindoeïsme, zo heel anders dan onze westerse opvattingen, gedrag naar elkaar; zo vredelievend en oprecht liefdevol naar elkaar.
    Ik draag het dankbare gevoel nog dagelijks met me mee..
    Fijne tijd verder samen en fijn dat je in Canada een tweede thuis lijkt te hebben gevonden…