Hier is mijn voorlopig laatste reisdagboek vanuit Canada. De afgelopen 4 maanden zijn voorbij gevlogen en ik heb de tijd van m’n leven gehad. Dit is wat ik heb gedaan in mijn laatste weken in Canada

Week 14

Donderdag 16 november
Kelly en Trevor gingen meteen aan de slag om hun kamer op te knappen, ze hebben hier een grote kelder wat eigenlijk gewoon een appartement is met alles dat je nodig hebt. We gingen eerst met z’n 3en naar Ikea en vervolgens ergens sushi eten.

Vrijdag 17 november
Kelly en ik gingen sporten en liepen vervolgens naar Delayne’s om koffie te gaan drinken en vervolgens gingen we weer sushi eten.

Zaterdag 18 november
Stu en ik hadden een chill dagje, we keken series en gingen in de hot tub. ‘S avonds keken we met de hele familie een hockey wedstrijd en daarna gingen Stu en ik met Ryan naar de bar voor een paar drankjes

Week 15

Zondag 19 november
Het spoelde toen we wakker werden dus besloten we de berg op te rijden naar de sneeuw. Het sneeuwde ongelofelijk op de berg. We gingen op bezoek bij Stu’s vriend die bij de ski verhuur werkt en verder gingen we een beetje rond wandelen. Vervolgens reden we terug en gingen we ergens koffie drinken. Eenmaal thuis stookte Stuart een vuurtje en gingen we samen een filmpje kijken. Wat een heerlijk manier om je zondag door te brengen

Maandag 20 november
Samen met Kelly en Trevor ging ik weer naar Ikea. Op de terug weg kochten we een pot verf en gingen we ergens lunchen. Thuis begonnen we met het verven van hun muren. Zij blij dat ik hielp, ik blij dat ik iets te doen had.

Dinsdag 21 november
Ik had een lekkere chill dag en deed niet zo veel

Woensdag 22 november
‘Sochtends ging ik samen met Kelly sporten. Om half 1 sprak ik met Victoria af om koffie te drinken. Hartstikke leuk om weer even bij te kletsen!

Donderdag 23 november
In de ochtend gingen Kelly en ik weer sporten en vervolgens ergens koffie drinken. ‘Smiddags gingen we verder met het verven van de kamer. Het was Amerikaanse Thanksgiving dus Denise maakte weer een groot dinner met kalkoen voor kelly. De tafel was prachtig omgezet. Hartstikke leuk. Na het eten gingen Stu en ik zwemmen, een tijdje baantjes trekken en chillen in de sauna.

Vrijdag 24 november
De puntjes op de i in de kamer van Kelly en Trevor. We verfden nog een beetje, maakte het tapijt schoon en gingen vervolgens ergens lunchen. Het was Kelly en Trevor hun 1 jarig trouwdag. Met z’n 3en gingen we eten bij een Mongolian bbq. Heerlijk!! We gingen daarna meteen door naar Ikea (3 keer scheepsrecht) om een nieuwe bank en kast voor hun te kopen. ‘Savonds gingen Stu en ik ergens wat eten en drinken en vervolgens naar Stuart z’n vriend Chris. Daar waren nog wat andere vrienden en daar deden we een paar drankjes en kletsten we bij

Zaterdag 25 november
Het was Kelly’s 30e verjaardag, ja 3 feestdagen op rij. Trevor had een verrassings lunch voor haar georganisseerd. Met 20 van hun vrienden verrasden we haar in een Sushi restaurant. Wij vertrokken wat eerder want we hadden een hotelletje geboekt voor de nacht. Omdat ik een paar weken eerder ziek was hebben we het veplaatst naar deze dag. Het was een rit van anderhalf uur naar Harrison Hotsprings. We checkten in in ons prachtige hotel en gingen een stuk wandelen rond het prachtige meer. ‘Savonds gingen we uit eten, keken we een ijshockeywedstrijd en gingen we in het zwembad van het hotel

Week 16

Zondag 26 november
We werden rond een uur of 10 wakker, relaxten een beetje en checkten om 11 uur uit. We reden naar Hope waar we gingen brunchen en vervolgens op zoek naar de Othello Tunnels. Ik had er on lin over gelezen en wou er graag heen. We vonen het snel maar het was dicht voor de winter maanden. We klommen om het muurtje heen en konden er toch nog in. Er waren meer mensen. Het spoelde! Echt ongelofelijk veel regen. Maar gelukkig waren we droog in de tunnel. Ik maakte een hele zooi foto’s. Vervolgens wouden we nog naar een andere plek maar de weg was afgelopen dus dat werd m helaas niet. We reden in 2 uren terug van Vancouver. Eenmaal thuis gingen we in de hot tub en stookten we een vuurtje en keken we een ijshockey wedstrijd. Zo fijn!

Maandag 27 november
Ik had een heerlijke dag waar ik helemaal niks deed en alleen maar tv keek!

Dinsdag 28 november
Nog een relax niks dagje!

Woensdag 29 november
Samen met kelly ging ik shoppen voor spulletjes in hun kamer. Aan het einde van de middag kwam Stuart thuis met Veronique, ik werkte samen met V in Nieuw Zeeland en ze is hier sinds september op working holiday. V nam ons mee uit eten en wij namen haar mee voor drankjes. Thuis stookten we een vuurtje en kletsen we tot een uur of 1 snachts

Donderdag 30 november
Om half 11 brachten kelly en ik V naar de veerboot. Wij gingen meteen door naar de sportschool. Daarna gingen we nieuwe gordijnen halen voor hun kamer en hingen we ook meteen op. ‘Savonds ging ik met Stuart naar Lights at Lafarge, een park met prachtige kerstverlichting!

Vrijdag 1 december
Om 10 uur pikte Rachel mij op. We gingen naar Rice Lake, onderweg haalden we een koffie en deden een rondje om het meer. Het spoelde! Ongelofelijk veel regen! Daarna gingen we nog even winkelen. Eenmaal thuis ben ik onder de warme douche gesprongen. Stu en ik hadden om half 5 afgesproken met Jon. Een jongen waarmee we woonden in Franz Josef. Hij komt ook uit Canada en deed eeen working holiday in Nieuw Zeeland. We dronken een kop koffie en klesten bij. Daarna gingen Stu en ik een biertje drinken bij Stuart’s werk in de bierbrouwerij

Zaterdag 2 december
Vandaag hadden Stu en ik een date dag. We pakten rond de middag de seabus naar downtown. We wandelden wat door de souvenirwinkeltjes en gingen ergens cheesecake eten. Vervolgens wandelden we door de stad en gingen we kijken bij de ijsbaan op Robson Square. Daarna liepen we naar de kerstmarkt in het centrum en wandelden een tijdje over de markt. Om half 4 pakten we de seabus terug naar Noord Vancouver. We waren precies op tijd thuis voor de ijshockeywedstrijd. We keken de wedstrijd. Kelly deed mijn haar en make up. We hadden een afscheidsfeestje voor mij die avond. Zo leuk. Er kwamen zo’n 20 mensen bij ons thuis. Om half 11 pakten we een aantal taxi’s downtown en gingen we naar een leuke discotheek. Het was een ongelofelijke gezellige avond. Om half 3 gingen Stu en ik samen met 2 van z’n vrienden op zoek naar een taxi. Buiten kwamen we 5 andere mensen tegen die ook naar de Noord Shore moesten dus besloten we samen een limo te delen. Ja echt! Een limousine. Nog nooit van mn leven had ik in een limo gezeten dus ik kon met mn blije kop mn geluk niet op. Hartstikke leuk. Onderweg begon één van Stu’s vrienden te kotsen en blijkbaar deelden we de taxi met de baas van een andere bierbrouwerij in Vancouver. We dropten de 5 anderen eerst af en maakten de limo schoon. De bierbrouwer gaf Stuart een stappeltje geld om de limo mee te betalen. Vervolgens werden wij in Lynn canyon afgezet. Het was ondanks een ondergekotste limo echt een geslaagde avond

Week 17

Zondag 3 december
De volgende dag vond ik dat niet meer. Ik had een ongelofelijk kater. We haalden wat fastfood en een booster juice en sliepen de hele dag

Maandag 4 december
De regenachtige dagen zijn eindelijk voorbij, yay. Kelly en ik gingen een stuk wandelen en ergens koffie drinken. Vervolgens gingen we samen naar de Quay, de markt bij het water. We gingen lunchen bij een leuk vegan restaurant. Vervolgens keken we nog in een paar winkeltjes. Savonds gingen Stu en ik eten bij Mr Suhsi en vervolgens een rondje rijden om naar de prachtig verlichte huizen te kijken

Dinsdag 5 december
Ik ging weer samen met Kelly wandelen en koffie drinken. Eenmaal thuis gingen we een stuk wandelen met de honden. Omdat het 5 december was besloot ik een Hollandse maaltijd te koken voor de fam. Samen met Stu stonden we vanaf 4 uur in de koken. Om 6 uur zaten we aan tafel. Ik had zelfs speculaasjes en rookworst. Perfect! Het was hartstikke leuk. ‘Savonds keken we een ijshockeywedstrijd

Woensdag 6 december
Stuart mocht de middag vrij. We besloten hier flink gebruik van te maken. Stuart ging naar de kapper en we lieten nieuwe pasfoto’s maken voor hem. Daarna gingen we naar Deep Cove om een beetje te wandelen en zochten we een kerstboom uit. Daarna reden we naar de Capilano Supsension brug. Het is Canyon lights daar dus alle bomen en de brug en alles is prachtig verlicht. We liepen wat rond en maakten veel foto’s. Een uur later kwamen Trevor en Kelly en deden we nog een rondje in het donker. Thuis aten we samen en keken we tv.

Donderdag 7 december
Rachel pikte me om 10 uur op. We gingen wandelen in Deep Cove. Het was prachtig weer toen we vertrokken uit Lynn Canyon maar zodra we de heuvel afreden kwamen we in een enorme mist bank terecht. In Deep cove zag je geen hand voor ogen. We haalden een koffie en gingen een stuk wandelen. Op de weg terug kwamen we een film set tegen voor de nieuwe X files. Super leuk. Er word ongelofelijk veel gefilmd in Vancouver. Om 12 uur was ik thuis en ging ik een stuk met de honden wandelen en vervolgens nog een stuk met Kelly. Wat is het hier mooi wanneer de zon schijnt! ‘S avonds keken we nog een ijshockeywedstrijd.

Vrijdag 8 december
De dag begon weer samen met Kelly aan de wandel. Vervolgens gingen we lunchen bij een ander leuk vegan restaurant. Heerlijk. Thuis ben ik een beetje aan het inpakken geweest en deed ik een dutje. Stuart was vroeg thuis van z’n werk. Denise had wat snacks gemaakt. Dave had een tafel voor ons allemaal gereserveerd boven op Grouse Mountain om 8 uur. Dus we aten wat snacks en zaten om half 6 in de auto. We gingen in de gondola omhoog. Er lag al best een laagje sneeuw op de berg, wat wel super gek was was dat het boven op de berg veel warmer was dan beneden. We gingen mee op de slee rit en wandelden door de licht tunnels. Om 8 uur zaten we aan tafel in het parorama restaurant. Super luxe, heerlijk eten. We hadden allemaal onze mooie kleren aan. Het was hartstikke leuk. Om half 11 waren we thuis en maakten we een familie foto met mijn camera op statief, ze zijn nog leuk geworden ook!

Zaterdag 9 december
Mijn laatste dag. We gingen brunchen bij een schattig restaurantje in Lynn Valey. Thuis ging ik nog een beetje inpakken en vervolgens reden we naar Lower Londsdalen en bezochten we een museum, wandelden we rond in de Quay en gingen we ergens koffie drinken. Het was een prachtige dag. Het uitzicht over de stad was mooi want er hing mist boven de stad en met de zon er op was het echt prachtig. ‘S avonds keken we een ijshockeywedstrijd en een film.

Zondag 10 december – maandag 11 december
Stuarts ouders kookten een mooi ontbijt voor ons allemaal. Ik was helemaal klaar om te gaan. Koffers gepakt en om half 11 zaten we in de auto. Beide vet verdrietig natuurlijk. Werd dr helemaal zenuwachtig van. Inchecken ging snel en toen kwam t afscheid nemen, vet huilen, helemaal verdrietig. En toen was ie weg. Of beter gezegd ik weg, gek weer hoor. Na 4 maanden ben je weer alleen. En toen kwam die hel vlucht.
Mijn 1e vlucht was van Vancouver naar Chicago. Er zat een stevige dame naast me die een groot deel van mijn stoel op nam wat behoorlijk oncomfertabel was. En geen tv dus dat was 4 uren niks doen. Toen kwam ik in Chicago voor mn vlucht naar Kopenhagen, hier had ik 2 uren de tijd. Ik raakte alleen echt hopeloos verdwaald. Man wat is dat een groot en onduidelijk vliegveld en iedereen die ik vroeg waar moet ik heen gaf een ander antwoord, zo hoorde ik Terminal 1, 3 en 5 voorbij komen. Op een gegeven moment werd ik een deur uitgestuurd en stond ik in de parkeer garage, huh?! Ik moest schijnbaar met de trein en weer opnieuw door costums. Shit! Ik had ja maar kort de tijd en het ging zo traag. Bij de tassen controle werd ik er uit geplukt omdat ik een flesje water in m’n tasje had. Ze deed toen een swipe door mn tas en er kwam iets uit, geen idee wat maar ze moest me helemaal controleren, in alle hoeken en vouwen, of ik dat in een privé kamer wou of ter plekke. De tijd tikte behoorlijk aan dus ja doe maar gewoon hier, nu. Niks natuurlijk. Maar ik stressde m behoorlijk. Weer wist ik niet waar ik heen moest maar uiteindelijk ergens gevraagd en ik op een sprintje naar m’n gate. Precies op tijd. Ik vloog met Scandinavian Airlines, Man dat is een fijne zeg. En er zat ook nog eens niemand naast me dus dat kon mooi lang uit. Ik dacht dat ik het nu wel gehad had met m’n ongelukkige dag. Not. In Kopenhagen had ik 2 uren de tijd voor mn volgende vlucht die om 15:25 zou vertrekken maar op de borden stond geen gate maar meer info om 15:30. Bleek de vlucht gecancelled door de sneeuw in Amsterdam. De rij bij de info balie was zo lang. Er waren 70 mensen voor mij. Eenmaal aan de beurt kon ze me pas morgen (dinsdag) inboeken om half 4. Maar hoe en wat nu mevrouw? was meteen mijn vraag. “Oh” zegt ze “je krijgt een gratis hotel overnachtig, 2 gangen dinner, ontbijt buffet en 2 metro kaartjes van ons”. Oh yeah!!
Dus hier lig ik nu in mijn bedje in het Radison hotel in Kopenhagen mijn laatste woorden te typen over mijn avontuur in Canada.

Ik heb zo’n heerlijke tijd gehad in Canada maar ik kan niet wachten om weer thuis te zijn. Natuurlijk mis ik Stuart nu al wel behoorlijk maar dat weet je uiteindelijk toch wanneer je een lange afstandsrelatie doet. Stuart komt in januari trouwens voor 2 weken naar Nederland dus dat hebben we maar weer om naar uit te kijken.

Ik ben verliefd geworden op de prachtige natuur van Canada en de fantastische nieuwe vrienden die ik dr heb ontmoet.

Author

1 Comment

1. Wat is dat altijd fijn om je reisdagboek te lezen t is net of ik er een beetje bij ben! Ik denk dat je er erg op je plek bent en wat leuk dat je zo goed met Kelly bent! Wat een vreselijk avontuur in Chicago en als je denkt dat je t gehad hebt zit je in Kopenhagen vast maar t blijkt een leuke stad te zijn en je bent al dichtbij ons haha ! Goedenacht en goede reis morgen en tot gauw!! xxxg