Sinds 21 mei ben ik weer te vinden in Canada en ik ga gewoon verder waar ik gebleven was qua reisdagboeken, vandaar nummertje 7. Er is al een maand voorbij gevlogen, we gingen naar een festival, kamperen en ik ben zelfs al begonnen met werken! Waar ik tot nu toe mijn tijd in Canada aan heb besteedt in grote lijnen, lees je hier!

Zoals je aan het einde van het reisdagboek uit Mexico kon lezen kwam ik goed door de immigratie. Het duurde welliswaar even maar ik werd goedgekeurd en mag tot 20 mei 2019 in Canada blijven en ook werken deze keer! Wat het hopelijk beter maakt dan de vorige keer. We werden opgehaald door Stu’s vader en werden hartelijk begroet door de rest van de familie thuis.

Sasquatch
24- 28 mei

We waren nog maar 2 dagen thuis of ons volgende avontuur was al weer begonnen. 3 auto’s met in totaal 11 mensen reden we de grens over naar Amerika en bezochtten we Sasquatch Music Festival. Een groot festival in de staat Washington.
De grensovergang ging voor mij niet zonder slag of stoot. We werden gevraagd naar binnen te gaan omdat ik een stempel in m’n paspoort nodig was. Helaas voor ons was de rij anderhalf uur lang. Gelukkig gaf de vriendelijke man me mij stempel en mochten we weer verder.
De volgende dagen waren vol gezelligheid, heel veel drinken en fantastische muziek. Het hoofdpodium lag onder aan een heuvel vanaf waar je een fantastisch uitzicht had over de rivier en de kliffen. We zagen onder andere The National, David Byrne en Modest Mouse. Het was een fantastisch weekend!

Genieten van Vancouver

Het is zo fijn om weer terug in Vancouver te zijn. Wat is het toch een ontzettend mooie stad. Stu en ik wandelen veel in het bos en op het strand. Samen met Kelly ging ik Downtown om drankjes te doen en Stu en ik pakken regelmatig zijn oude camero om rondjes te rijden en op zoek te gaan naar beren in de bergen. Ik heb een nieuwe vriendin Sarah, waarmee ik regelmatig mee ga lunchen en ik heb al veel andere nieuwe mensen ontmoet!

Dogmountain
14 juni

Halverwege de middag besluiten we een hike te gaan doen; Dog Mountain. We nemen Miya, de hond mee en beginnen aan de hike. Het eerste stuk is prima te doen maar na een kilometer lopen we door de sneeuw, sneeuw in juni! Miya vind t fantastisch! Na 2 uur zijn we aan het eindpunt gekomen; een prachtig uitzicht over de stad en de bergen.

Pierce brothers concert
15 juni

Kelly en Trevor nodigden Stuart en mij uit om mee te gaan naar een concert van de Pierce Brothers. We gingen eerst eten bij het water bij de Quay en vervolgens pakken we de veerboot downtown. Het concert begint pas om 10 uur dus we hadden nog genoeg tijd om wat drankjes te doen voor de tijd. Het concert was in een kleine zaal wat het heel knus en intiem maakte. Het voorprogramma was fantastisch! En de Pierce brothers zelf ook (ze komen in oktober naar Nederland, zeker de moeite waard om heen te gaan)

Kamperen & Drumcircle
16 – 19 juni

We werden met een katertje wakker maar om 11 uur zaten we toch al weer in de auto naar Jones Lake om te kamperen. We kampeerden hier vorig jaar in oktober in de kou. Deze keer was het gelukkig rond de 30 graden. Samen met Erik en Amanda, Rachel en Ryan en nog een aantal mensen die we nog niet kenden kletsten we de hele middag gezellig, dronken we, maakten we eten en een groot kampvuur. Zo leuk!
Op zondag was het vaderdag en hadden we Stuart’a vader belooft met hem naar een oude auto show te gaan. We vertrokken om 10 uur en lieten onze tent en spullen achter. Na een uurtje rijden waren we bij de show met 1000 auto’s. Stu’s vader was er al met zijn oude auto. Hij was erg blij dat we er waren. We liepen een aantal rondjes en lunchten samen. Om 3 uur stapten Stu en ik weer in de auto naar de tent. Iedereen was inmiddels vertrokken maar dat was neit heel erg. We hadden een prachtig plekje op het strand aan het meer.
Maandag pakten we de tent in en reden we  richting Mission, bezochtten we een waterval en deden we een korte hike. We kampeerden de nacht in het bos. Dinsdag ochtend pakken we onze spullen in en rijden we terug naar huis.

Dinsdagavond is het tijd voor onze eerste drumcircle van het jaar! Samen met Chris rijden we naar Stanley park. Samen met nog zo’n 1000 andere mensen dansen we op het strand op het geluid van de drums tot de zon ondergaat!

Eerste werkdag
21 juni

Een paar weken eerder waren Stu en ik bij mij favoriete koffiehuisje/bakkerijtje in Deep Cove, een suburb van Vancouver. Ik zag een briefje hangen met hulp gezocht en er werd me eigenlijk meteen werk aangeboden. Super leuk! Zo makkelijk was het dus om werk te vinden hier. Niet normaal!
21 juni was dus mijn eerste werkdag. Ik werk in Covert Neighbourhood cafe. Het heeft 7 tafeltjes en ze verkopen koffie, broodjes en vers gemaakte kaneelbroodjes etc. Ik was flink zenuwachtig voor mijn eerste werkdag maar het viel reuze mee. Mijn baas is een ontzettend leuke vent en de bakker een leuke meid en de hele sfeer is gewoon fantastisch. Ik ben dus erg blij.

Anniversary
22juni

Op 21 juni waren Stu en ik 3 jaar samen maar omdat ik moest werken besloten we het een dag later te vieren. We gingen wandelen met Miya en vervolgens lunchen bij Covert. Om 6 uur pakten we de seabus naar downtown en gingen een paar drankjes doen voor onze reservering. Stu had als verrassing ergens gereserveerd en ik had geen idee totdat we er waren. Hij had een reservering bij Top of Vancouver, een ronddraaiend restaurant waarbij je in een uur heel langzaam rondraait waardoor je een 360 graden uitzicht over de stad hebt. We zaten er 2,5 uur dus we deden 2,5 ronde. Echt fantastisch!! Super lieve verrassing!

Ik ben inmiddels al een maand in Canada, time flies! Ik had niet verwacht zo snel al werk te vinden en veel nieuwe vrienden. Ik heb het onwijs naar m’n zin en we doen ontzettend veel leuke dingen!