Time flies. Er is alweer een maand voorbij gevlogen en dat betekend weer een kleine update over wat we hebben gedaan de afgelopen tijd en alle nieuwtjes in ons leven in Vancouver!

Kamperen Sunshine coast
10 aug – 12 aug
Op 10 augustus stappen we op de veerboot naar de Sunshine Coast. De sunshine coast is een deel van British Columbia waar je met de auto niet kan komen maar wel met de veerboot. Na een veerboot rit van een half uur komen we aan . We zoeken een kampeerkplaats en zetten de tent op. De volgende dag rijden we verder naar Hotel Lake waar we met Eric en Amanda hebben afgesproken. Toen Stuart en Eric klein waren gingen ze hier altijd kamperen. Erc z’n moeder en nicht en een vriendin van Amanda waren er ook dus we zetten ons tenten kamp op en kletsen en eten en drinken de hele avond. De volgende dag gaan stu en ik rond de middag weer weg. We lunchen onderweg en eenmaal bij de veerboot moeten we anderhalf uur wachten.

Beerpong feest
25 aug

Spencer, een van Stu’s vrienden, organiseerd een beerpong feest elk jaar en op zaterdag 25 augustus was het zo ver. Het was een gezellig feest met een stuk of 40 man. Van 7 tot 12 werd er gebeerpongt. Het was een gezellig feest.

Verhuizen

Per 30 augustus is Stuart z’n vader met pensioen. Hij is nog maar 54 maar het bedrijf waar hij voor werkt kocht het oudere personeel uit dus hij kon vertrekken met een mooie bonus. Nu besloten z’n ouders dat het tijd is om te verkassen naar een plek die iets goedkoper is dan Vancouver, en geef ze eens ongelijk. Ze hebben een leuk boerderijtje gevonden met een dikke lap grond op Vancouver Eiland. Dat betekend dat ons huis nu dus te koop staat en dat Stu en ik en Trevor en Kelly ook een nieuwe plek moeten vinden om te wonen. Trevor en Kelly hebben besloten in de stad te blijven en hebben een appartmentje gevonden. Stuart en ik zijn nog in de besluitings fase over wat we gaan doen. Daar binnenkort meer over wanneer we knopen hebben doorgehakt.
Het huis is nog niet verkocht dus we hebben nog even de tijd.

Werken

Ik heb veel gewerkt de afgelopen tijd en vind mijn werk nog steeds erg leuk. Er is qua personeel niet veel meer over behalve mijn baas Paul en de bakker Chelbie. Ik maak veel uren en kan even lekker sparen. Dat zal binnenkort helaas wel ophouden wanneer het regenseizoen er aan komt.

Harrison hotsprings & zonnebloemen
8 & 9 augustus

Op 8 augustus besloten we dat het weer tijd is voor een weekendje weg. Stuart boektte een nachtje in een hotel in Harrison Hot springs. We reden zaterdag ochtend de toeristische route die kant op. We wandelden door Harisson, een leuk stadje aan een groot meer. We wandelden langs de cafes en het water naar de hot springs. Om 4 uur konden we inchecken en relaxten we. Savonds gingen we uit eten in de pub.
De volgende dag checkten we uit om 11 uur en gingen we ergens brunchen. Vervolgens reden we naar Chiliwack naar het zonnebloemen festival. Wat een gave plek zeg! Ze hadden er zonnebloemen, mais en hop velden. Ook kon je er patat en kroketten eten en bloembollen kopen. Toen we weer in de auto stapten begon het enorm te regenen. We reden naar Fort Langley, een van de eerste plekken waar mensen settelden in BC. Allemaal enorm leuke restaurantjes, koffiehuisjes, antiekwinkels en oude gebouwen. We liepen in de regen door de straatjes en bezochten alle leuke winkeltjes. Om 4 uur waren we weer thuis en relaxten we.

De zomer is afgelopen en het begint al meer te regenen. We werden een beetje overrompeld door het verhuis nieuws en de mededeling dat we tussen 1 oktober en 1 november iets anders moeten vinden. Het geeft me best wel een beetje stress sinds het allemaal wel een beetje kort dag is om iets te vinden maar we komen er wel uit. Zoals ik eerder zijn zitten we nog in het proces. Verder is het nog steeds erg fijn om in Vancouver te zijn en is het ook niet erg om iets voor ons zelf te vinden.