Dream your life away…

Dit reisdagboek is iets later dan normaal maar ja Azië en wifi, dan weet je t nooit.
We hebben de gili’s verlaten en zijn verder gereisd naar Bali. Ookal misten we de Gili’s wel een beetje, Bali is ook echt fantastisch. En ook wel es fijn na al die dagen zon zee en strand.

Zaterdag 13-2
Het was een bewolkte dag maar niet meer zo regenachtig als de dagen ervoor. 1 grote bui in de ochtend en verder bewolkt. We hebben ontbeten in het hotel en zijn gaan rondwandelen. Uiteindelijk zijn we op t strand op een paar strandstoelen beland en zijn we daar de rest van de dag blijven liggen. Savonds zijn we uit eten geweest op het strand. Tafels met witte tafelkleden en kaarslicht. Heel romantisch.
Zondag 14-2. Valentijnsdag. Stuart kwam me wakker maken om te zeggen dat ons ontbijt klaar stond op het balkon. Pannekoeken, jus de orange en vers fruit. Erg lief. Het was een prachtige zonnige dag. We besloten dus om direct naar het strand te gaan. Ik had voor stuart een national geografic tijdschrijft gekocht dus hij was helemaal in zn nopjes. Ik met mn boek, stu en zn tijdschrift. Om 11 uur lagen we op t strand met ons eerste biertje. Heerlijk. Zo nu en dan het blauwe water in om af te koelen en weer verder relaxen. We zijn ergens gaan lunchen en weer terug gegaan naar ons ligbed. Om 4 uur merkte ik dat ik best wel verbrand was, zeg maar overal. Dat na 4 keer insmeren en in de schaduw liggen. We besloten terug naar het hotel te gaan even in het zwembad te gaan liggen en daarna te douchen. Even heerlijk relaxen voor de ventilator. Ik was knalrood. Om half 9 zijn we uit eten gegaan. Ik heb maar een half bord opgekregen want ik voelde me niet zo goed. We zijn terug gegaan en ik ben gaan slapen

img_7039-1.
Maandag 15-2. Ik voelde me nog steeds niet zo goed. Duizelig, moe, misselijk. Beetje een zonnesteek denk ik. Maar ondanks dat gingen we toch verder. Met de boot naar bali. Onze 10 dagen op deZe prachtige eilanden zaten erop. Op naar een nieuw avonduur. Het was zo’n 2 uren met de boot. En vervolgens even wachten op de bus. We raakten aan de praat met 2 amerikanen. Erg aardige jongens. We zaten met hun in de bus naar Ubud en besloten met ze mee te lopen naar hun hostel. Na 30 minuten te lopen zweten met onze backpacks kwamen we aan bij het hostel. Helaas bleek het vol te zijn. Dus we namen afscheid van de amerikanen en gingen op zoek naar iets anders. We kwamen een homestay tegen voor erg goedkoop en besloten daar te gaan slapen. Het waren 4 kamers bij mensen achterin de tuin en deze mensen waren de vriendelijkste ooit. Lief lachende leuke mensen. Ubud is een super toeristische stad maar onwijs leuk. Allemaal kunstboetiekjes, kledingwinkels, yoga en massage studios en heel heel veel restaurantjes en coffee houses. Ik heb de rest van de dag op bed gelegen en stuart heeft wat rondgewandeld en heeft een massage genomen.
Dinsdag 16-2. Om een uur of 11 zijn we de stad ingelopen om ergens te gaan ontbijten. Vervolgens over de markt gelopen. Erg leuke markt met veel kleren en souvenirs. Je moet vooral erg erg veel afdingen. We hebben een tijd over de markt gewandeld en zijn toen terug gelopen naar de homestay en hebben een beetje onderzoek gedaan naar huisjes en werk in nieuw zeeland. Stuart vond een vacature voor een baan bij een laboratorium. Hetzelfde soort werk waar hij voor geleerd heeft en in Canada ook in werkte dus hij wou graag solliciteren. Hij is dus bezig geweest met een sollicitatie brief schrijven en ik ben op zoek gegaan naar ergens waar we onze was konden laten doen en ben weer terug gegaan naar de markt. Savonds zijn we lekker uit eten geweest.
Woensdag 17-2. Om 10 uur gaan ontbijten en toen een scootertje gehuurd om de omgeving te gaan verkennen. De monkey forest trok ons beide niet zo dus die hebben we overgeslagen. We zagen op internet een coole waterval dus hebben we google maps gevolgd en zijn we daarheen gereden. Het was best wel erg cool. Je kon er ook in zwemmen img_7203-2dus dat hebben we gedaan. We hebben daar een tijd gerelaxen en zijn toen weer op de scooter gestapt. Op zoek naar een mooie plek om de rijstvelden te bewonderen. Na ongeveer 30 minuten rijden kwamen we een hele grote bekende rijstplateau tegen. Heel erg mooi! Je kon helemaal door de velden heen lopen en het waren erg mooie uitzichten. We hebben daar ergens geluncht met een fantastisch uitzicht en zijn toen terug gereden. Om half 5 waren we terug in de homestay. We hebben de was opgehaald en even gechild en toen uit eten en de bustickets voor de volgende dag geboekt. We hadden inmiddels buren gekregen in de homestay en dat bleken nederlanders te zijn. Erg leuk. Wat word het snel raar om weer nederlands te praten. Ik ben al weer zo gewend aan het engels dat het raar voelt in mn mond om nederlands te praten. Ik heb zeker wel een paar uur met deze leuke mensen gekletst en ben toen naar bed gegaan.
Donderdag 18-2. Om 10 uur ontbeten en om 11 uur met de bus richting lovina beach. We werden bij een hotel afgezet dat er prima uitzag en ook niet duur was. In de omgeving is niet zo veel maar dat is niet erg want we hebben een groot zwembad voor de deur en het hotel heeft een restaurant. We hebben wat rondgewandeld en in het zwembad gebanjerd. In de avond gegeten in het hotel restaurant en een filmpje gekeken op de ipad.
Vrijdag 19-2
Ik werd om 9 uur wakker. Stu was er al een tijdje uit en had al ontbeten. Ik ging ook ontbijten en daarna hebben we een paar uren aan het zwembad gelegen. Rond 12 uur branden we daar toch echt wel weg. We zijn ergens gaan lunchen en in de koele kamer gaan liggen en in slaap gevallen. Een paar uren later werden we wakker en gingen we weer aan het zwembad liggen. We waren de enige in het hele hotel dus het zwembad was van ons! Om half 7 zijn we gaan douchen en ergens uit eten gegaan. Het restaurantje had een live muzikant erg leuk dus we hebben daar een tijdje gezeten en zijn naar de waterkant gelopen om naar de maan en de sterren te kijken. Eenmaal terug de spullen ingepakt en gaan slapen.
Zaterdag 20-2. Om 5:30 ging de wekker. Dat soort tijden zijn we niet meer gewend. Al worden we img_7300-2toch elke ochtend al voor 7 uur wakker, ik draai me nog es om en Stuart gaat ondernemende dingen doen. Zoals spelletjes op z’n telefoon. Om 5:45 werden we op gehaald en liepen we naar ons bootje. We waren met nog een meisje die ook bij ons in de bus zat richting Lovina en schijnbaar een relatie heeft met de kapitein van de boot. We voeren de zee op. Het water was ontzettend kalm net glas. En je kon de bodem zien. Al dat koraal. Heel vet. Onderweg kwam de zon op achter de bergen. Prachtig. We gingen op zoek naar dolfijnen. Er bleken ontzettend veel bootjes op t water te zijn. Een stuk of 20. Toen een boot eenmaal dolfijnen had gespot gingen ze dr met z’n allen op af. Er waren erg veel dolfijnen, zeker wel 50 in verschillende groepen. Erg mooi gezicht hoe ze met z’n allen over het water sprongen in de opkomende zon. Wat ik erg jammer vond is dat de boten ze zo opjagen. Dan zie je ze goed, moeten dr bepaalde boten nog dichterbij komen en over ze heen varen, ja weg dolfijnen. Ze zijn vrij, zitten niet in gevangenschap en niemand heeft er slaapmiddel ingespoten toch voelde het niet altijd goed hoe de boten ze zo opjoegen. Onze boot deed dat gelukkig niet en dan komen ze toch wel naast je boot springen dat voelt toch veel beter. Na een uur hadden we t wel gehad en gingen we weer terug. Ontbeten in het hotel en om 9 uur werden we opgehaald om naar Kuta te gaan. Een stad in het zuiden. Het was zo’n 4 uurtjes rijden. Het schijnt een feestdag te zijn dus iedereen die we tegenkwamen op de weg hadden prachtige outfits aan. En waren allemaal op weg naar tempels. Prachtig gezicht. Eenmaal in Kuta wist ik niet wat ik zag. Ik had niet echt geresearcht. Het is net Phuket. Een enorme straat vol feest, westers eten, grote hotels etc. Niet meer authentiek Indonesië. We stapten uit en gingen op zoek naar een plaats om te slapen. We vonden een mooi hotel met een groot zwembad en veel andere jongeren. Het is nogal een populaire bestemming voor Australiërs.

We blijven hier tot onze vlucht woensdag op donderdagnacht. Het vliegveld is hier maar aan paar kilometer vandaan. Stu wil hier z’n verjaardag vieren en een vriendin van hem van thuis komt hier maandag.

De plannen daarna zijn een beetje gewijzigd. We vliegen donderdagnacht niet naar Auckland maar naar Sydney. We hadden een ticket met een overstap in Sydney naar Auckland maar die overstap is gecanceled en in plaats daarvan blijven we een weekje in Sydney. Een van Stu’s beste vrienden doet een working holiday in Sydney en stuart had een paar keer laten vallen dat het erg leuk zou Zijn om hem weer te zien want ze hebben elkaar al een jaar niet gezien. Ik had geprobeerd wat te regelen maar dat lukte niet. Nu heb ik t toch voor elkaar gekregen. Stuart weet alleen nog van niks. Dinsdag(de 23e) isie jarig en dan ga ik t m pas vertellen. T vergt wat maar ik heb t idee datie nog steeds van niks weet. En die vriend ook niet. En het leuke is is dat het zijn verjaardag is als we in Sydney zijn. Volgens mij kan ik deze jongens niet gelukkiger krijgen.
Reizen gaat nog steeds erg goed en we hebben het nog erg leuk samen. Beide gek op Indonesië. We hebben echt de mooiste plaatsen mogen zien zeg!
Het lijkt wel alsof elke keer wanneer we leuke mensen ontmoeten het maar voor erg korte duur is en dat is wel ontzettend jammer. Er zijn van die avonden dat we samen aan tafel zitten en even niks te bespreken hebben. Het zou toch wel leuk zijn om ook een paar dagen met andere mensen op te trekken. Maar het mag tot nu toe nog niet echt zo zijn helaas. Hopelijk komt daar nog verandering in.

X

2 Comments on “Dream your life away…

1. Leuk om te lezen Fardou!! En prachtige foto’s!
    En met jullie 2 gaat het ook goed zo te lezen!!!
    Fijne verjaardag alvast met je mannetje.
    Hoop dat de verassing lukt!!!!
    Veel plezier … Enjoy!!!
    Liefs Margreet

2. Dat was weer een fijne week! Heerlijk die prive zwembaden en leuke slaapplekken! Ook leuk om Sydney te verkennen en daar Stu zijn verjaardag te vieren! Jullie zullen vast nog heel veel mensen ontmoeten waar jullie mee kunnen optrekken dat moet haast wel in zo’ n back-pack land als New Zeeland.Hoop dat t goed gaat met de sollicitatie van Stu het zou een fijn begin zijn ! Veel plezier nog even in Bali!En goeie reis van de week xxxg