I feel small…

Omringd door bergen, watervallen en rotsen lopen we de vallei door. Ik ben er gewoon stil van en wat voel ik me klein! Wat is de wereld toch een grote machtige plaats en wat zijn we als mensen maar klein maar wat kunnen we een schade aanrichten. Dat heb ik nu wel gezien. Toch is het leven in Franz Josef prachtig en sta ik met open mond hele dagen naar de bergen te staren. Hier het nieuwe reisdagboek van mijn leven in Nieuw Zeeland!

Donderdag 15 september. Het was weer een ochtend schoonmaken wat vanaf nu niet meer noemenswaardig is. Het is gewoon kamers schoonmaken, niks meer niks minder. In de middag was het prachtig weer en hadden we dikke mazzel want van Tim mochten we nog een middagje vrij! We besloten naar Fox Glacier te rijden. Een zelfde soort dorp met een gletsjer 30 minuten rijden van hier. De hike is korter maar pittiger. Je loopt een stuk door de vallei voor je bij een stuk klimmen aan komt aan het einde van het stuk klimmen word je beloond door een prachtig uitzicht over de gletsjer. Er staan bordjes waar de glestjer 100 jaar geleden was en waar het was in 2008. Dat is echt even schrikken hoe ontzettend dat dan is terug gedrongen. Ja ja mensen global warming. Trek me de bek niet open. Mocht je deze gletsjers willen zien dat zul je dat toch wel snel moeten doen want we verknallen het met z’n allen. Ik denk niet dat Fox en Franz er over 20 jaar nog zijn. Anyway, de wandeling was prachtig.Na een uur waren we terug bij de auto en reden we een beetje rond Fox glacier town. We konden mount cook zien. De hoogste berg van Nieuw Zeeland. En prachtige weilanden, rivieren, bergen etc. Wat is het hier mooi! In de avond liet Tim ons de camping zien en hoe het werkt. Het komt er op neer dat mensen in ons kantoortje komen inchecken en betalen en wij geven ze de wifi en douche code en vertellen ze een beetje over de omgeving. 3 minuten en het is klaar. En er zijn maar 11 kampeerplaatsen ofzo. Stelt ook niks voor! Tim vertelde dat hij ons nog gezocht had want net nadat we waren vertrokken had de helikopter tour gebeld om te vragen of er nog personeel gratis mee wou met een oefen toer van een uur ofzo. Shit tim! Dat willen we toch helemaal niet horen! Hoe vet was dat geweest!? Maar ja achter af he…
Vrijdag 16 september. Weer een ochtend schoonmaken en in de middag begonnen we op de camping. Regen kwam met bakken uit de lucht en wij zaten te koukleumen met in ons kantoor, dat we delen met de kajak tour. Het enige wat we de hele middag deden was beetje researchen, internetten, muziek luisteren, kletsen, en 2 campers inchecken. Om 6 uur mochten we er mee kappen.
Zaterdag 17 september. Er waren 4 mensen vrij bij het schoonmaken dus bleven we met z’n drieen over. We maakten schoon tot half 3 en begonnen om half 4 op de camping. Hier hebben we maar 2,5 uur gezeten en weer 2 campers in gecheckt en lekker niks gedaan. Wat een leven!
Zondag 18 september. Same same. Schoonmaken, lunch, camping dingen regelen. Om half 6 kwamen onze vrienden uit Mount Maunganui Valeria en Jimmy de Mexicanen waar Stuart mee werkte! Zij hebben ook werk en woonplaats gevonden en zijn dus de komende maanden ook in Franz! Yay! We hebben vrienden! We zijn wat te lui geweest om echt er op uit te gaan om vrienden te maken en vrienden maken kost ook vaak geld he, want je moet weer naar de kroeg om een biertje te kopen en daar een gesprekje aan te knopen. Daarom kwam het ons verrekte goed uit dat onze oude vrienden hier zijn! We proberen nog meer van onze Mount maunganui vrienden hier heen te halen.
Maandag 19 september. Er is een nieuw meisje voor de receptie van het motel, Jess uit de uk. Een leuk meisje. Het schoot lekker op met schoonmaken aangezien iedereen weer terug was hun vrije weekend. Stu en ik gingen om half 3 weer naar de camping. Researchen, boeken lezen etc.

Stuart had een sollicitatie gesprek als helikopter lader en verkoper van de vluchten, daar hoort hij deze week meer over en ik heb deze week een trial als waitress in een bar/restaurant naast de camping. Dus ik hoor daarna of ik dat baantje krijg. Dat zou beide goed te combineren zijn met de camping en we werken beide verschillende uren.

Ik ben echt verliefd op deze plek en ik vind alles leuk. Ik vind het schoonmaken geen vervelend werk en de camping ook niet. We hebben het erg naar onze zin en het is natuurlijk hartstikke leuk dat Valeria en Jimmy hier zijn

Hier nog een paar plaatjes van Fox!

xx

img_1591 img_1586 img_1592 img_1593 img_1581

One Comment on “I feel small…

1. Allemaal goeie berichten dat is heel fijn om te lezen! En als de banen naast deze lukken dan kun je ook nog weer sparen ! Mooi dat jullie daar ook vrienden hebben dan zijn jullie niet alleen ook al hebben jullie t allemaal druk! Je kunt bij elkaar terecht. Naar mate t warmer word word t drukker t word vast een mooie zomer! Enjoy xxg