One week in Australia…

Eén weekje Australië is natuurlijk nooit genoeg. Maar we hebben er deze week alles uitgehaald was er in zit. Sydney en omgeving hebben we verkent en wat was het mooi. Ook hebben we oude vrienden bezocht en nieuwe vrienden gemaakt. Een ontzettend leuke week in Australia!

Donderdag 25-2. Snachts vliegen is niet zo mijn ding. Ik ben oncomfortabel en slapen lukt niet zo. Ik heb onderweg een paar uurtje kunnen slapen. Om 9 uur Australische tijd na een vlucht van 6 uren kwamen we aan. Ik was een beetje zenuwachtig. Ik ben groot fan van Border security Australia maar om echt op Sydney airport te staan is toch wel even anders. Aangezien op tv alles zo streng is hadden we aangekruist dat we in gebieden met stromend water zijn geweest, de waterval, en dat er dus modder op onze schoenen zat. Onderweg naar something to declare afdeling zagen we dat er deze dag gefilmd werd voor het tv programma eenmaal daar(het is echt veel kleiner dan op tv) mochten we direct naar buiten lopen. Het is lang zo streng niet als ik had gedacht. Wel blij dat we het hadden aangegeven. We namen de trein naar het centrum op zoek naar een hostel. Ik bleef bij de tassen terwijl Stuart op zoek ging naar een slaapplaats. Alles zat vol. Of we moesten $44 per persoon per nacht betalen. Dat is toch echt wel iets te gek. Er was een toeristen centrum om de hoek dus besloten daar verhaal te halen. Het is bijna mardi gras en veel mensen wonen in hostels. Het makkelijkst en goedkoopst was om een campertje te huren. Dat deden we dan maar. Met de bus naar het autoverhuur bedrijf. Het zag er prima uit. Leuke auto en de achterbank kon je tot een 2

persoonsbed maken. In de kofferbak zat de keuken met gastel, koelkast, kraan en kast. Nadat we de auto op hadden gepikt zijn we ergens boodschappen gaan doen en daarna zuidelijk gereden. Het was voor stuart best ff lastig om links te rijden. We reden naar Royal national park ong. 50 minuten rijden van Sydney naar het strand. We vonden een leuke kampeerplaats en om half 5 zaten we op t strand. We waren behoorlijk kapot na zo’n dag reizen en weinig slapen en dingen regelen. Om 6 uur zaten we aan de pasta. Er was een enorme varaan op de camping. Erg cool. Om 7 uur sliep ik.
Vrijdag 26-2. We werden om 9 uur wakker, ontbeten en gingen om 10 uur weer te weg op. Het nationale park exploren. Er was veel te zien. We zijn een aantal keren gestopt. Prachtige uitzichten over de kliffen en de zee, stranden met enorme golven. Heel gaaf. Om 12 uur reden we richting Sydney en om 1 uur stonden er bij Stuarts vriend Craig voor de deur. De jongens waren erg blij elkaar te zien. We gingen samen mer Craig en craig’s huisgenoot John naar de operahouse. Dat was toch wel even een dingetje hoor,ze woonden er 10 minuutjes lopen vanaf. Het was veel geler dan ik had verwacht. Verder is het een heel cool

gebouw. Met de skyline van sydney aan de linkerkant en de brug aan de rechter. We zijn een drankje gaan doen in het cafe daar. We zijn de Azië prijzen nog een beetje gewend. Je betaalde hier $9,50 voor 1 glas wijn! Daarna zijn we helemaal de stad doorgelopen naar darling harbour. Een haven met allemaal leuke restaurantjes. Het was vrijdag middag en happy hour dus hier was t een stukkie goedkoper. We hebben een paar biertjes gedronken en een tijdje gezeten. Na t eten naar domino’s pizza gegaan voor eten en daarna weer naar een andere kroeg met happy hour. We spraken daar ook af met Kelly. Stuart zn broer zijn vriendin die nu in Sydney woont. Erg leuk om haar te ontmoeten en mee te kletsen. Om 8 uur terug naar het huis gegaan. Alle huisgenoten waren er nu. Sam, george, katie en danielle. Ze gingen drank spelletjes doen en daarna op stap. Ik heb

even bij ze buiten gezeten en me kapot gelachen om stuart, sam en craig die in de badkamer met een föhn stuarts haar probeerden te fixen. Ik ben naar bed gegaan. John zei dat we in zijn bed mochten slapen en dat hij wel op de bank zou. Erg lief.
Zaterdag 27-2. Ik werd midden in de nacht wakker van dronken Stu en ben verder gaan slapen. We werden 10 uur die ochtend wakker. Alle jongens waren aan het schoonmaken. De volgende dag moest iedereen het huis uit, dat was ook de reden dat we niet konden blijven slapen deze week. Stu en ik hebben wat rondgelopen en smiddags zijn we met Craig naar Milk beach gegaan. Een klein strandje waar je een cool uitzicht over de stad hebt. Savonds hebben we onze pasta gekookt en zijn we met sam, john en craig naar darling harbour gelopen. Elke zaterdagavond om 9 uur is daar een vuurwerk show.

Het was hartstikke druk. Wel heel erg mooi zeg. Net oud&nieuw. De jongens zijn daarna teruggegaan en stu en ik hebben met Kelly en een vriendin van

haar nog een paar wijntjes gedronken. Toen we om 1 uur terug kwamen waren ze aan het beerpongen. Sam en john tegen stu en craig. Engeland tegen canada. Om half 3 gaan slapen. We mochten weer in John z’n bed.
Zondag 28-2. We stonden om 10 uur op. Ze moesten allemaal weer schoonmaken en verhuizen vandaag. Stu en ik besloten naar de Blue mountains te gaan. We namen afscheid van iedereen en om half 12 waren we onderweg. Het was een kleine 2 uurtjes rijden. Erg

indrukwekkend. We stopten eerst bij de 3 sisters. Het meest bekende van de blue mountains. 3 uitstekende rotsen met een prachtig uitzicht. Vervolgens stopten we bij govets leap. Nog zo’n mooi uitzicht. We besloten een stukje door te rijden op zoek naar ergens om te kamperen. We gingen de weg af en kwamen bij een prachtig meer omringt door heuvels. Daar bleven we die nacht. Toen de zon onderging en de sterren kwamen gingen we naar buiten. Dit was de helderste sterrenhemel die ik ooit heb gezien. Je kon de hele galaxy zien! We hebben een tijdje foto’s gemaakt en zijn toen in de auto gaan liggen en starend naar de sterren in slaap gevallen.
Maandag 29-2. We reden verder naar envil rock. Een minder bekende in de blue mountains. 8 km gewone weg 5 onverhard. Eenmaal daar hadden we dr zin in. T was een kleine hike naar boven maar onderweg lag er ineens een slang op de weg en ik ging dr bijna op staan. We zijn direct omgekeerd. Laat maar! We wouden geen risico nemen en stuart dacht dat t wel een gevaarlijke kon zijn. Daarna naar nog een paar andere slangloze uitkijkpunten gelopen. Als laatste naar de wentworth waterval. Je moest 20 minuutjes trappen af lopen om aan de top van de waterval de komen. Heel cool. Maar we wouden meer. We besloten de hike naar de beneden te doen. Ontzettend veel trappen stijl naar beneden met indrukwekkende uitzichten. Eenmaal bij de waterval aangekomen was t t echt waard. Wat een prachtig uitzicht. Zo mooi. We zijn hier een tijdje gaan hangen en hebben ons toen aan de klim

terug gewaagd. Stijl omhoog. En dat met mijn conditie. Ik liep te hijgen als een paard en zweette me kapot. Maar we hebben te gered. En wat was ik trots op mezelf. We reden terug naar de stad. Daar op de wifi bleek dat iedereen met wie we dachten te kunnen afspreken die avond niet kon. Balen! Hadden we beter in de blue mountains kunnen blijven nog. We gingen op zoek naar een kampeerplaatsje. We parkeerden de auto tussen 2 parkjes in een woonwijk in en zijn daar gaan slapen.
Dinsdag 1-3. We werden wakker om 9 uur. Er was een wc en alles in het park dus we konden daar mooi gebruik van maken. Wat een heerlijk nomaden bestaan dit. We hebben in het park gepicknicked en hebben een kleine hike gedaan naar een vuurtoren. Ongeveer een kilometer lopen kwam je bij een prachtige klif waar deze kleine rood en witte vuurtoren stond. Ik was helemaal verliefd op deze plaats.

Ik denk dat ik wel een uur op een rots heb gezeten, luisterend naar het geluid van de zee, starend naar de golfen. Daarna besloten we naar Bondi beach te gaan. Loretta(dorpgenootje) zou daar ook komen en craig en Sam waren dr al. Maar net toen we door de straten van Bondi liepen stapten Sam en Craig op de bus. Stu en ik gingen op het strand liggen. Een uurtje later kwam Loretta ook. Wat is dat fijn even kletsen met iemand van thuis in

het Nederlands!! We hebben heel wat afgekletst. En bondi beach is een fantastisch strand! Heel veel surfers. Wel erg sterke stroming om te zwemmen. Stu en ik zijn om half 5 naar het hostel gereden waar Craig verbleef. Craig vertrok naar Perth die avond om daar op zoek te gaan naar werk. We hebben nog een drankje gedronken met Craig, Sam en John en toen ze vertrokken naar het vliegveld zijn wij naar de Soda factory gereden. Daar hadden we met Kelly afgesproken. Elke dinsdag $1 hotdogs. Het was een super leuke tent. Erg hipster. De muzikant die speelde was geweldig. De hele sfeer hartstikke cool en het zag er

erg leuk uit. We hebben een paar hotdogs gegeten en wat gekletst met Kelly. Om half 10 zijn we vertrokken. Op zoek naar de volgende plek om de nacht door te brengen. We reden naar Manly. Iets noordelijke van Sydney. We reden wat woonwijken door en zijn gestopt op een rustiger stukje van een straat. Om half 11 in slaap gevallen.
Woensdag 2-3. We werden om 10 uur wakker. We zijn een stukje verder gereden naar Manly beach. Daar hebben we een tijdje op het strand gelegen. Om een uur of 1 zijn we naar palm beach gereden. In het noordelijke puntje. Prachtig strand omringt door rotswanden. Daar hebben we ook een tijdje gelegen. Vervolgens zijn we ergens gaan lunchen en internetten. T valt me best tegen hoe veel wifi hier is. Als je in azie bent is t op elke hoek van de straat. Hier is t toch iets lastiger. We zijn verder gereden. Om half 7 waren we in Bondi

beach. We hebben een deel van de bondi to coogee walk gelopen. Een prachtige wandeling lang de kliffen en stranden. De zon begon onder te gaan dus het was zo ontzettend magisch. Heel erg mooi. Daarna terug gelopen naar Bondi en daar wat gegeten. We reden terug naar de plek waar we maandagavond hadden geslapen maar de parkeer plaats was vol. We zijn verder gereden en vonden weer een mooi plekje tussen 2 parken. Daar hebben we geslapen.
Donderdag 3-2. We werden 8 uur wakker. Hebben de auto helemaal opgeruimd en zijn terug naar Jucy gereden om onze auto terug te brengen. Daar hebben we gewacht op de bus.

In de 8 dagen in Australië heb ik 1x de kans gehad om te douchen. We hebben deze week echt dat leven geleid dat je sochtends niet weer waar je savonds terecht komt. En dat is best fijn. Niks geen luxe, wel heel veel vrijheid en dat is heerlijk. Australie heeft me verrast. Ik had niet verwacht dat er zo veel te doen zou zijn rond Sydney en dat we zoveel mooie dingen zouden doen en zien in een week. Het voelt ook snel als thuis. Best jammer dat we nu al moeten gaan maar ik heb ontzettend veel zin in Nieuw zeeland. Geen idee wat het ons zal brengen en wat voor werk ik zal doen en waar we gaan wonen maar dat is ook wel weer spannend en leuk!
Dit was bestemming nummer 2 alweer. Op naar nieuw zeeland!

x

One Comment on “One week in Australia…

1. Zoveel gezien in 1 week en leuke mensen getroffen! Kun je nagaan hoeveel er in heel Australia te zien is! Goed idee van de kampeerauto dat geeft je idd veel vrijheid! Ben benieuwd hoe jullie New Zealand vinden ! We zullen t wel beleven door jullie verhalen! Veel sukses met t zoeken naar werk en een huis en veel plezier ! Xxg