Na Labour day (de eerste maandag in September) is in Vancouver  de zomer voorbij. In Nederland is de zomer vakantie opgedeeld maar in Canada is het voor iedereen zomer vakantie vanaf Canada day (1 juli) tot labour day ( de eerste maandag in september). De zomer is weer voorbij gevlogen. Wat hebben we veel leuke dingen mogen doen en prachtige plaatjes mogen schieten. Lees hier mijn zomer met heel veel foto’s en leuk nieuws!

Ik heb deze zomer lekker hard gewerkt in het koffiehuis waar ik sinds 21 juni al weer een jaar aan het werk was. Ik had deze zomer fijne uren. Ik werkte 5 dagen per week, donderdag t/m maandag van 9 tot 5. Veel vrije dagen samen met Stu had ik niet maar de dagen die we wel samen hadden gebruikten we goed.

1-3 juli

Op de avond van Canada dag zijn we, nadat ik klaar was met werken, in de auto gestapt naar de Okanagan. We bleven de eerste avond ergens aan de rivier kamperen. De volgende dag bezochten we een aantal wijnerijen en logeerden we bij Stuarts oom en tante in hun prachtige huis in Kelowna. Voordat we terug reden hebben we nog een dag heerlijk om het strand door gebracht.

Een paar vrijdag avonden gingen we samen met onze vrienden Ryan en Victoria in West End (een hippe buurt in Vancouver) ijsjes halen en in Stanley park de zons ondergang bewonderen.

17 juli.

Op een regenachtige woensdag middag ging ik samen met een vriendin naar de Bloedel Conservatory. Een dome waar tropische planten en vogels worden gehouden. Een beetje alsof je op een tropische bestemming bent op een regenachtige dag. De perfecte activiteit op een regenachtige dag in de stad.

Omdat Stu en ik niet elke week dagen hadden samen vrij hadden probeerden we toch wat te maken van de avonden die we wel samen hadden. Zo gingen we regelmatig ergens de zonsondergang kijken of ergens wandelen. Toch nog een beetje qualtity time buitenshuis

30 juli. Voor m’n verjaardag had Stuart kaartjes voor Nathaniel Rateliff & the night sweats gescoord (een van mijn favo bands) ze speelden in de PNE Amphitheatre wat een prachtig buiten theater is! Een fantastische avond!

3 augustus. We vonden een avond waar we met z’n allen vrij waren dus werd er een etentje georganisseerd in Ryans achtertuin. We bestelden Cambodiaans eten en genoten van een heerlijke avond met al onze vrienden!

5 augustus-7 augustus.

Het was weer tijd voor Stu en mijn vrije dagen samen! Nadat ik klaar was werken stapten we in de auto en reden we naar Pemberton deze keer. Aangekomen bij de kampeer plaats was de zon al aan het ondergaan wat voor prachtige plaatjes zorgde. De komende 2 dagen spendeerden we aan het meer, relaxen met een boek en zwommen we in het water. Wat zo fijn is aan kamperen hier is dat er amper telefoon receptie is dus kun je echt even 2 dagen detoxen van je telefoon.

7 Augustus. We reden terug van Lake Lillooet, kleden ons om thuis en gingen naar BC PLace in vancouver want het was eindelijk tijd voor het Mumford en Sons concert. Hier keek ik al sinds maart naar uit. Het was een fantastische avond! Wat een geweldig concert!

9 Augustus. Het was tijd om weer eens lekker bij te kletsen op een terrasje met mn vriendinnetje Sarah!

14 augustus.

Samen met Sarah stap ik in de auto om weer het Chilliwack Sunflower Festival te bezoeken. Stuart en ik waren hier vorig jaar op een regenachtige zondag. Deze keer was ik op een zonnige woensdag. We schoten honderden foto’s en pakten na onze “shoot” nog even ergens een terrasje.

18-19 augustus. Ik ruilde een dag met een collega en zo had ik al weer een vrije dag met Stu. Die me, bij aankomst thuis, met een nachtje in een hotel in Harrison Hotsprings (zo’n anderhalf uur van Vancouver) We wandelden langs het prachtige meer, gingen lekker uit eten en zagen de zon ondergaan. De volgende dag gingen we ergens op de boulevard brunchen en reden we weer terug naar de stad waar we onderweg nog even stopten bij de Nederlandse supermarkt zodat ik het hoog nodige kon inslaan ( borrelnootjes, sate saus, groentesaus, etc. je weet wel, het hoog nodige)

26 augustus. Om nog het meeste uit de zomer te halen besloten we een Sea Safari te doen met Sewells marina in Horse Shoe bay. Dit hadden we in de afgelopen jaren al 2 keer eerder gedaan en het bevalt ons altijd zo goed. Je gaat in zo’n oranje boot met een kilometertje of 60 langs de kust en eilandjes bij de stad. Onderweg zagen we heel veel zeehonden en vogels. Toen we na 2 uren terug kwamen in de haven zagen we allemaal camera ploegen op de steigers. Het bleek dat de Prime Minister van Canada; Justin Trudeau, er een reclame spotje aan het filmen was. Zodra we van de boot afkwamen zijn we er dus even heen gelopen. Voordat we de steiger op mochten moesten we even een papiertje tekenen voor het geval we in beeld kwamen. Toen we verder liepen kwam meneer Trudeau net onze kant op met 3 camera’s om zich heen. Hij kwam naar ons toe en vroeg hoe we heten en Stuart vroeg op een selfie natuurlijk. Stonden we zomaar op de foto met de “president” van Canada. Hoe gaaf!

2-4 september.

Op 2 september was in Canada onofficeel de zomer voorbij. Maar dat hield ons niet tegen om nog iets leuks te doen. Na mijn werkdag pakte ik de veerboot naar Vancouver eiland waar Stuart al een paar dagen was. De volgende dag gingen we samen met Miya (de hond) op pad. We bezochten Little Qualicum falls(een plek met watervallen), Cathedral Grove(een plek met hele grote bomen) en een prachtig meer(een plek met water). De volgende dag scheurden we rond in Stuart z’n jaren 80 Camero en zwommen we in de zee. Een perfect afsluiter voor een heerlijke zomer

Inmiddels regent het al weer een aantal dagen. De zomer activiteiten zijn voorbij en wandelen we onze vrije dagen in de regen. Maar dat geeft niet, je went er wel weer aan en Vancouver in de regen heeft wel iets erg mysterieus.

In juni hebben we mijn Permanent Residency papieren ingestuurd, we hebben nog niet veel nieuws terug gekregen, het is afwachten dus.

En het leuke nieuws; ik vlieg maandag 28 oktober voor 4 weekjes naar Nederland! Ik heb vorige week mijn vliegtickets geboekt, en I couldn’t be more excited! Woohoo! Ik ben sinds vorig jaar april al niet meer thuis in Nederland geweest dus ik kijk er ontzettend naar uit!! Its been too long!