Het is weer tijd voor een korte update van de afgelopen weken. Hoe wij dit jaar de feestdagen vierden en alle leuke dingen die we deden in onze kerst vakantie, vind je hier!

Op 16 December hadden Stuart en ik date night op Grouse Mountain. Elk jaar versieren ze boven op de Grouse Mountain berg paden met lichtjes wat voor romantische sferen zorgt.

20 December was het zover, Stuart en ik pikten mijn broertje en zijn vriendin Jorn en Anouk op van Vancouver airport. Zij kwamen gezellig een paar weken op bezoek. Zij gingen die avond lekker vroeg slapen want you know, de jetlag is real.
21 December begonnen we met de toeristische tour rond waar wij wonen. De zalm, de dam de bossen en watervallen en de sneeuw. We bezochten het allemaal.

22 December we gingen terug naar de dam aangezien het een prachtige zonnige dag was en je de bergen mooi kon zien. Vervolgens gingen we koffie en cinnamon buns halen op mijn werk in Deep Cove en gingen we naar een prachtig uitzicht punt in de buurt. S’ avonds kwamen onze vrienden Ryan en Victoria en Chris en Sarah langs en gingen we gezellig met z’n achten eten en home alone kijken.

23 December was onze downtown dag. We namen de seabus naar de overkant en huurden fietsen om door Stanley Park te fietsen. Verder wandelden we door Gastown, langs Robson Square en gingen we ’s avonds naar een Canucks ijshockey wedstrijd! En ze wonnen!! 24 December reden we om 11 uur de veerboot op naar Nanaimo, Vancouver eiland om een paar nachten bij Stuart zijn ouders te logeren. Het was mijn eerste kerst met de Mcleans. En ook de eerste keer dat we met z’n allen bij Stuart’s ouders nieuwe huis waren. Stuarts broer en vrouw kwamen s’ middags. En avonds aten we met z’n allen en deden we spelletjes

25 December. Kerst!! We pakten allemaal onze cadeautjes uit en ontbeten samen. S’ middags bouwden we een groot vuur in de achtertuin, speelden met de honden, schoten met de luchtbuks en waren lekker de hele middag buiten. S’ avonds zette Stuart z’n moeder een kalkoen op tafel. Een fantastisch kerstmaal. Na het eten speelden we nog meer spelletjes

26 December. Canada kent geen tweede kerstdag, het was dus boxing day, zoals ze dat hier noemen. We besloten een dagje er op uit te gaan en wat meer van Vancouver eiland te verkennen we gingen naar de Little Qualicum falls en Cathedral Grove.

27 December. In de ochtend pakten we onze spullen weer in en gingen nog even naar de zee. Smiddags reden we op tijd weer naar de veerboot waar we 4 uren moesten wachten op de volgende veerboot. Het was druk! 28 December. Ik moest een dagje werken dus Jorn en Anouk gingen er zelf met z’n tweeën op uit. Op 29 December. We werden om 10 uur wakker en het was prachtige weer. We sprongen meteen in de auto naar Whistler. Van een mooie dag moet je goed gebruik maken! We reden over de Sea to Sky highway en stopten onderweg nog bij een waterval. In Whistler hebben we wat gewinkeld, gewandeld en gegeten.

30 December. Rond lunch tijd stapten we in de auto naar Granville Island. We bezochten de markt en liepen er wat lunch. Vervolgens gingen we naar de mall in Noord Vancouver.

31 December. Ik ging een dagje samen met Jorn op pad. We gingen samen naar de Capilano Suspension brug. Die normaal gesproken heel druk is maar we kozen een dag waar het heel hard regende dus we hadden de brug voor onszelf! ook wel eens leuk. Daarna gingen we in Edgemont lunchen. We waren op tijd weer terug om het laatste uurtje van de top2000 te luisteren en even met Nederland te bellen. Nog even een middag dutje en om 8 uur gingen we naar onze vrienden die een oud en nieuw feestje gaven. Gelukkig nieuw jaar!!

1 Januari. Ik stond om half 10 al op want er moest weer gewerkt worden. Na mijn werk avonds zijn we bij de Lonsdale Quay nog even uit eten geweest. 2 Januari. De 2 weken zijn voorbij gevlogen maar het was tijd om Jorn en Anouk weer naar het vliegveld te brengen. Ik was natuurlijk even erg verdrietig maar we hebben een ontzettend leuke tijd gehad om op terug te kijken!

Ik moest de volgende dagen gewoon weer aan het werk. Vakantie zit er op en er moet weer gewerkt worden. Deze kerstvakantie was er een voor in de boeken!