Het is inmiddels maaaaaanden geleden dat ik een update heb geschreven over mijn leven in Canada. Hoog tijd dus om even mijn leven met je te delen! Geen zin om veel te lezen, dan kun je ook gewoon lekker foto’s komen kijken!!

Sinds de kerst heb ik al geen update meer geschreven over mijn leven in Canada en in Februari was mijn laatste foto dagboek. In die 4-6 maanden is er genoeg gebeurd om over te schrijven en er zijn natuurlijk heel veel foto’s gemaakt!

Maart

In maart verhuisden we naar ons eigen appartementje. Stuart z’n ouders hadden het huis verkocht en zijn naar Vancouver eiland verhuisd, Stuarts broer en vrouw waren in oktober al verhuisd en nu wij dus eindelijk ook. Het is zo fijn om eindelijk ons eigen plekje te hebben. We wonen op 10 minuutjes rijden van waar we woonden, een 20 minuten bus rit naar mijn werk en 15 minuutjes rijden van Stuart z’n werk. De lokatie is dus wel echt top! Het was eerst even wennen maar nu we er eenmaal een paar maanden wonen zijn we al helemaal op ons gemak en voelt het echt als thuis!
In maart deden we naast verhuizen nog meer leuke dingen, zo gingen we bijv. naar een White caps voetbal wedstrijd met een ander stel.

April

Ik probeer Stuart zijn ouders op Vancouver eiland elke 1 a 2 maanden te bezoeken. Aangezien ik tegenwoordig dinsdags en woensdag vrij heb en Stuart zaterdags en zondags hebben we niet dezelfde vrije dagen meer. Dus ga ik vaak alleen bij zijn ouders op bezoek. Stu bezoekt ze een paar keer per maand in zijn vrije weekenden. Op mijn vrije dagen doe ik vaak wat leuk met vriendinnen zoals het bezoeken van de tulpen velden, hiken in de bossen of gewoon gezellig een van de vele terrasjes pakken en in de avonden doe ik vaak wat leuks met Stuart zo zijn we in april naar het Vancouver symfonie orkest geweest en kregen we een paar vrienden over de vloer.

Mei

8 mei was het mijn verjaardag. Stuart had een hele verrassing dag geplant. Ik kreeg ontbijt op bed, we gingen lunchen in mijn favo restaurant in Squamish en vervolgens als grootste verassing deden we een rondvlucht in een klein vliegtuigje over de gletsjers en bergen bij Squamish. Echt fantastisch!
Een week later moesten we de grens over. Mijn working holiday visum liep af op 21 mei maar er was al weer een nieuw visum goedgekeurd. Rond de kerst heb ik een goed gesprek gehad met m’n baas op mijn werk bij Covert en hem gevraagd of hij er oren naar had om me te sponsoren en dat had ie. Dus hebben we er in januari werk van gemaakt en er moest veel geregeld worden. Stuart en ik zijn er zelfs nog een dag voor naar Seattle moeten gaan maar in April was het dan ook eindelijke allemaal goedgekeurd en in mei moesten we dus een rondje grens om mijn nieuwe visum te laten ingaan. Het visum dat ik nu heb heet een Young Professional visum. Dat is een jaar geldig en met dit visum mag ik alleen maar voor deze baas werken maar dat is prima want ik ben gek op mn werk.

Juni

Aangezien we niet veel dagen samen vrij zijn proberen we het meeste er uit te halen wanneer we wel samen vrij zijn. Dus toen Stuart en ik begin juni een dagje samen vrij waren zijn we naar Bowen eiland geweest. Op ongeveer een 20 minuten varen van West Vancouver vind je dit kleine leuke eilandje. We hebben de hele dag heerlijk op het strand gelegen, gewandeld, lekker geluncht en gedronken. Zo fijn!
Op 21 juni was het Stuart en mijn 4 jaar samen zijn en mijn 1 jarig jubileum op mijn werk. Dubbel feest dus! Ik moest die dag gewoon werken maar avonds zijn Stuart en ik samen uit eten geweest op Granville eiland. Een super leuke plek hartje Vancouver.

En verder

In de avonden doen we regelmatig even wat leuks samen, zoals ergens de zon zien ondergaan of even ergens wandelen. In juni hebben we eindelijk mijn Permanent Residency papieren ingestuurd, de papieren voor mijn verblijfsvergunning! Nu is het afwachten dus. Dit proces kan 4 maanden of soms wel anderhalf jaar duren. Maar we wisten waar we aan begonnen en we zijn al een heel eind op weg.
Ik voel me flink thuis in Vancouver. Ik heb hele leuke vriendinnen, ik ben gek op m’n werk en Stuart natuurlijk. We doen veel leuke dingen en ik voel me geaccepteerd in Stuarts vrienden groep wat natuurlijk heel fijn is!
Ik had rond 19 april het best wel een beetje moeilijk. ik was op 19 april vorig jaar uit Nederland vertrokken en ben sindsdien niet meer thuis geweest en dat voel je dan meteen. En dan heb je natuurlijk in de weken daarna alle Nederlandse feestdagen, ik had toen best wel een beetje heimwee. Geen koningsdag of bevrijdingsdag hier! Gelukkig duurde de heimwee maar een paar weken en ben ik nu weer helemaal terug naar het genieten hier.

Zomer plannen

Ik heb tegenwoordig op mijn werk meer een manager positie wat betekend dat ik deze zomer dus heel veel aan het werk ben. Ik heb, zoals ik al zei, alleen dinsdags en woensdags vrij. Stuart heeft in de zomer 2 weken vakantie dus gaan we op die dagen samen wat leuke dingen doen. Het is al sinds begin mei hier prachtig weer, 20-25 graden. Niks mis mee dus! Verder hebben we een paar concerten geplant in juli en augustus en zijn er natuurlijk altijd veel feestjes, bbqes en dagen bij de rivier. Zomer in Canada is the best!