Ons reisjaar 2018 was een rustiger reisjaar dan dat je van ons gewend bent de afgelopen jaren. Toch bezochten we 2 nieuwe landen en bezochtten ik in totaal 6 landen dit jaar. Dit was mijn reisjaar 2018

Januari

Stuart kwam op visite vanuit Canada voor 2 weekjes. De eerste week genoten we heerlijk in een huisje op Terschelling, je hoeft niet ver om er even tussenuit te zijn. De tweede week gingen we naar Cochem in Duitsland. We bezochten er Burg Eltz en de Geierleyer brug.

Februari

Stuart was inmiddels weer terug in Canada. Samen met m’n ouders en broertje gingen we een mid week naar de Ardennen. We hadden een heerlijk huisje met hot tub en een fantastisch uitzicht. We bezochten leuke plekjes en een kasteeltje, lees er hier meer over.

Maart

In maart werd er niet gereisd, maar hard gespaard!

April

Op 19 april was het zover. De koffers werden weer ingepakt en ik stapte op het vliegtuig naar Cancun, Mexico. Stuart stond op het vliegveld al op me te wachten. We reisden door Yucatan naar het zuiden

Mei

We reisden door Mexico naar Belize, in Belize relaxten we een aantal dagen op een heerlijk eilandje om mijn verjaardag te vieren en gingen vervolgens weer terug naar Mexico waar we Tulum, Playa Del Carmen en Bacalar aandeden

Na ons Mexico avontuur was het op 21 mei weer tijd om in het vliegtuig te stappen, deze keer richting Canada om mijn Working Holiday te beginnen! Maar we bleven niet lang in Canada. Na 2 dagen zaten we in de auto naar Squamish Music Festival in de staat Washington, Amerika. Hier feesten we 4 dagen lang met een groep vrienden op een fantastisch muziek festival

Juni

Eenmaal terug in Canada was het tijd om werk te zoeken, en dat was snel gevonden. Gelukkig hadden we de weekenden vrij om te kamperen dus kampeerden we weer bij het prachtige meer in de bergen met een groep vrienden.

Juli

Ook in juli kampeerden we, deze keer reden we naar Lillouet. Een rit van 4 uren door fantastische berglandschappen. We kampeerden in de bossen en deden een aantal prachtige hikes.

Augustus

En weer werd er gekampeerd. Op een vrijdag middag stapten we op de veerboot naar de Sunshine coast. De eerste avond kampeerden we met z’n tween in de bossen en de volgende dag bij een meer vol met schildpadden met een groep vrienden.

September

Het kampeer seizoen was afgelopen en het weer was er niet naar dus ipv met de tent op pad gingen we een weekendje in een hotel bij Harrison Hotsprings, zo’m anderhalf uur van Vancouver. We bezochten ook Fort Langley en het zonnebloemen festival in Chilliwack.

Op 29 september kwam mama aan in Canada

Oktober

2 weken lang ging ik samen met mama op pad in en rond Vancouver. We gingen naar Whistler, naar de tunnels in Hope en naar de Pumpkin patch in Langley. Ook deden we allemaal leuke dingen in Vancouver zoals een ijshockeywedstrijd, downtown, deep cove etc.

November

Mijn werk ging voor 10 dagen dicht dus was het een goeie kans om een reisje te boeken. Helaas hadden we niet een heel groot budget of heel veel tijd dus besloten we een all inclusive in Mexico. Van 6 tot 13 November genoten we heerlijk van de zon, cocktails en het warme weer in Mexico.

December

Stu en ik gingen een dagje naar Squamish waar we met de Sea to Sky gondela omhoog gingen en genoten van geweldige uitzichten.

In 2018 bezocht ik 6 landen, waarvan 2 landen die ik nog nooit eerder had bezocht

Plannen 2019

Op dit moment staat er niks reisgerelateerds in de planning voor 2019. We zijn bezig met mijn Permanent Residency voor Canada en dat kost veel tijd (en geld). Tijdens de aanvraag is het slimmer om in het land te blijven om alles wat sneller te laten gaan. Wanneer dit allemaal klaar is ben ik officieel inwoner van Canada en kan ik weer gaan en staan waar ik wel en kan ik me op een gegeven moment settelen in Canada, dus dat heeft nu even priotiteit. Van 31 januari tot 15 februari komt heit bij ons op visite in Vancouver, dus daar kijk ik heel erg naar uit :).

Author

2 Comments

1. Mooie reisjes heb je gemaakt dit jaar! Ik ga volgend jaar naar Mexico (en hopelijk ook Belize), dus zal je blogs daarover nog even lezen. Veel succes met alle struggles rondom het verkrijgen van je Permanent Residency!

• fardou Reply

Dankjewel!:) Oh super leuk! Ik hoop dat je wat aan mijn blogs zullen hebben. Mexico en Belize zijn echt enorme aanraders! Leuk!