Aangezien het inmiddels 2 jaar geleden is dat er ook maar iets gepost is op FarTravels is het hoog tijd dat ik kom met een update!

Omdat we midden in een pandemie zaten is het reizen op een laag pitje gekomen. En is er eigenlijk ook niet heel veel verandert aan mijn leef omgeving. Ik woon nog steeds in Noord Vancouver, de grote verandering is dat we vorig jaar ons eigen appartement hebben gekocht! Een 1 slaapkamer appartement aan Central Lonsdale! Zo gaaf. Ook zijn we sinds juni vorig jaar verloofd en gaan we volgend jaar trouwen. In juni in Canada en in september in Nederland. We zitten dus midden in de wedding planning en ik had nooit gedacht dat ik dat dus zo groots op z’n Canadees zou doen met engagement party’s, verloving fotoshoot, bridal showers en bachelorette feesten. Stiekem vind ik dit heel leuk hoor.
Verder werk ik nog steeds bij dezelfde koffietent in Deep Cove en vind ik m’n werk daar nog steeds heel fijn.

Ik voel me echt ongelofelijk thuis hier in Vancouver. Ik heb ontzettend leuke vrienden om me heen, leuk werk, een eigen appartement en ik heb het natuurlijk heel fijn met Stu en ons leven hier. Tsja, dat is dus niet heel veel nieuws dus eigenlijk.

Deze zomer hebben we het ook weer fantastisch leuk gehad met allemaal mooie dingen. hier een overzichtje van wat we tussen mei en september allemaal hebben beleefd, met heel veel foto’s natuurlijk! (en voor nog meer foto’s kun je nog steeds altijd terecht op Instagram natuurlijk 😉 )

Mei

Ik vind eigenlijk dat onze zomer al een beetje in mei begon omdat we toen ons eerste tripje maakte van deze zomer. We gingen namelijk een aantal dagen roadtrippen door Oregon. Op maandagavond begon ons weekend en vertrokken we en reden we meteen door tot na net iets voorbij Seattle, daar pakten we een hotelletje en de volgende ochtend stonden we vroeg op om richting Oregon te rijden. Daar kwamen we rond de middag aan. Onze eerste stop was Cannon Beach. Hier waren we 6 jaar geleden toen we onze eerste roadtrip deden ook dus het was erg leuk om hier weer terug te zijn. Onze volgende stop was een vuurtoren. We deden een korte hike omhoog en toen stonden we bij een prachtig uitzicht en spotten we walvissen in het water. Zo bijzonder! We reden langs de prachtige kust van Oregon en stopten nog bij een paar prachtige stranden om vervolgens weer in een hotel te lspane. De volgende ochtend gingen we naar Samuel H Boardman park. Ongelofelijk mooie uitzichten. We zijn toen nog even “snel” California ingereden om de ongelofelijk grote redwood trees te bewonderen. Vervolgens zijn we weer terug Oregon ingereden om naar Crater lake te gaan. Stuart was er jaren geleden eens geweest en wou zo graag es terug. Wij de hele reis de berg op, kwamen we helaas in de sneeuw terecht en konden we het hele meer niet zien. Zo jammer! De berg weer af en verder noord gaan rijden. Daar kwamen we in Bend terecht. Nog een plek waar Stuart graag heen wou want daar is namelijk de laatste Blockbuster. Dat zegde mij eerlijk gezegd niet zo veel maar hier, in Noord Amerika, was dat dus een grote videotheek keten waar ze vroeger altijd hun films huurden. Zie, dat hadden wij dus niet in Kollum in the good old days. Het was erg grappig om daar even rond te wandelen. We verbleven de nacht in Bend en begonnen de volgende dag onze reis terug naar Vancouver. Onderweg stopten we in Smith Rock State park. Nog zo’n geweldige plek met fantastische uitzichten, kliffen en natuur! Daarna nog bij een prachtige waterval gestopt voor we weer veilig thuis kwamen van ons 1000km avontuur.

Waterval in Oregon
Smith Rock Park
Samuel H Boardman Park
Cannon beach, Oregon
Red Wood bomen in California

Juni

In juni gingen we een weekendje bij Stuart z’n ouders op bezoek op Vancouver eiland. Het is daar zo mooi en we hebben heerlijk onze tijd buiten doorgebracht.
Daarna was het tijd voor onze eerste kampeer trip van het seizoen. Normaal gesproken gaan we voor ons jubileum altijd het zelfde rondje doen maar deze keer hadden we eigenlijk wel heel erg veel zin om eens gewoon op 1 plek te verblijven dus gingen we lekker kamperen aan Lillooet Lake. Hier bleven we 3 dagen. Zonder telefoon receptie, lekker dagen lezen, spelletjes doen, koffie en wijn drinkend. Heerlijk relaxt!

Lillooet Lake

Juli

Juli was een heerlijke maand. We hadden met 6 andere vrienden een huis gehuurd op Quadra Eiland. Een eilandje van de kust van Vancouver Eiland. Stuart en ik gingen op dinsdag al naar Vancouver eiland om eerst nog een paar nachtjes bij z’n ouders te vertoeven. Op donderdag reden we 2 uren noord naar de plek waar de veerboot vandaan gaat. We hadden een grote Airbnb met z’n 8en en hebben de dagen doorgebracht met spelletjes, hikes, drankjes, het bezoeken van een wijgaard en vooral heel veel heerlijk eten! Wat een geslaagde mini vakantie.
De volgende week gingen we weer naar onze oude vertrouwde dinsdag avond drum circle met vrienden. Op woensdag was een van Stu’s vrienden jarig en zijn vriendin heeft een prachtig rooftop terras op haar appartementen gebouw. Daar hielden ze dus een gezellige bbq. Met fantastische uitzichten en een mooie zonsondergang! Elk jaar is in Vancouver een vuurwerk show week, en diezelfde avond was er dus een vuurwerkshow. Dat was toch echt wel heel bijzonder zeg! Na de vuurwerkshow zijn we nog met z’n allen midden in de nacht in de zee wezen zwemmen. Zeer geslaagd.
Een paar dagen later ging ik met een vriendin kajakken in Deep Cove. Ik werk dus al 4,5 jaar in Deep Cove en het is daar een van de meest populaire dingen om te doen en ik was dus nog nooit wezen kajakken. En nu was het moment eindelijk daar. Wat was het ongelofelijk mooi. Nou moet ik zeggen dat we niet heel ver zijn gegaan en niet heel hard hebben geroeid maar een prachtige ervaring was het wel!

Quadra Eiland
Vrienden op Quadra eiland
Heerlijk gegeten
Rooftop feest
rooftop view
kajakken in Deep Cove
Deep Cove

Augustus

We pikten een leuk straat festival mee op onze vrije dag en ik ging in het weekend met een vriendin naar Theater under the stars. Een musical in Stanley Park onder de sterren, we zagen We will rock you de musical. Prachtig!
De daaropvolgende week gooiden de tent weer in de auto en gingen we een nachtje kamperen aan ons favoriete meer in de buurt van Hope.
De volgende dag reden we verder naar Lytton. We stopten onderweg bij de Hell’s Gate. Een gondel die over een rivier gaat naar de andere kant.
Daar hebben we wat rond gewandeld en vervolgens verder gereden naar Lytton.
Lytton was vorig jaar veel in het nieuws, ook in Nederland, omdat dit stadje namelijk is afgebrand door de bosbranden. In juni 2021 werd het er wel 50 graden en werd dit hele stadje opgeslokt door de vlammen.
Stu en ik werden dit jaar uitgenodigd door een raft resort, net buiten het stadje, die overeind is blijven staan om een paar nachten te komen logeren en raften om op Instagram mensen te laten zien dat ze er nog zijn en dat ze erg hopen dat de toeristen weer terug komen. Stuart en ik sliepen dus 2 nachten in een tipi tent in deze prachtige plek. En wat was een hele toffe ervaring! Het was een prachtige plek aan de rivier, naast de kliffen en Glamping in een tipi in Canada is toch wel een beetje een bucketlist dingetje. Op de 2e dag gingen we raften. Ik heb dus best wel een beetje waterangst dus Stuart vond het al heel wat dat ik had toegezegd. En toen ik me daar in een pak stond te heizen had ik ook wel een beetje spijt en stond ik strak van de spanning. De rit er naar toe in de gave schoolbus ging de instructeur stroomversnellingen aanwijzen en wat de namen waren. Namen zoals “claws of death” kwamen voorbij, nou ik moet zeggen, dat hielp natuurlijk niet echt. Eenmaal in de boot dacht ik, verstand op 0 en doorzetten. En het was leuk!!!!!! Ik zou het echt zo nog een keertje willen doen. De eerste paar stroomversnellingen waren wel een beetje eng maar daarna hadden we het de grootste lol. Fantastisch. Eenmaal terug in het resort hebben we bij het zwembad gelegen, lekker gegeten en naar live muziek geluisterd. En we hadden een fantastische zonsondergang. Het kon echt niet beter.
Een week later hadden we onze engagement shoot. Stu vond het maar niks maar een uurtje foto’s maken met een fotograaf vond ik toch wel heel erg leuk en ik ben ontzettend blij met het resultaat!
Al jaren stond het huren van een BBQ boat op zomer to do lijstje en deze zomer heb ik het eindelijk georganiseerd. Je kunt hier dus een ronde boot huren die een bbq in het midden van de boot heeft. Met nog 6 andere vrienden huurden we de boot voor een paar uren en bbq’den, dronken en lachten we er op los. En dat in een prachtig stukje van de stad dus de uitzichten waren ook heel mooi meegenomen!
De laatste 3 dagen van augustus namen we een extra dagje vrij en gingen we lekker een paar dagen relaxen op Vancouver eiland bij Stuarts ouders. We gingen lekker naar het strand, de rivier en we haalden Stuarts oldtimer uit de garage voor een sunset ritje.

Uitzicht vanuit onze tipi
Onze Tipi
Stu en ik klaar om te gaan raften
Ons groot raft avontuur
Met uitzichten zoals dit onderweg
De omgeving van het raft resort
Drankjes op ons dak terras met vrienden
Een van de fotos van onze engagement fotoshoot
een van de fotos van onze engagement shoot
BBQ boot
Relaxen op Vancouver eiland
Stuarts oldtimer

September

Op de Canadese feestdag Labour day (dit jaar 5 september) is hier eigenlijk de zomer officieel afgelopen. Dan gaat iedereen weer terug in z’n warme hol en zie je men pas met de kerst weer. Nu bleef het gelukkig nog heel lang heel erg mooi weer dus hebben we nog best veel dingen ondernomen deze maand.
We zouden onze zomer afsluiten met een weekendje naar de Okanagan. Een wijnregio hier 4 uurtjes vandaan maar door alle rook van de bosbranden daar moesten we toch maar wat anders verzinnen. Dus werd het 1 laatste kampeer trip deze zomer en gingen we (voor mij voor het eerst) naar Tofino. Dit is een surf stadje aan de andere kant van Vancouver eiland. I am in love! Zo’n chille sfeer, en het is er zo mooi met de stranden, leuke cafeetjes en brouwerij. Het was echt een heerlijke afsluiter van ons zomer kampeer/reisjes seizoen!

Tofino
Lekker genieten van het strand
Brouwerij in Tofino
Happy Camper in Tofino

Inmiddels zit de zomer er al weer op. Gelukkig hebben we nog allemaal leuke dingen in het vooruitzicht. Ik vlieg volgende week naar New York, ik krijg familie bezoek in november en januari en dan natuurlijk alle trouwplannen voor volgend jaar.
Ik zal de komende tijd wat actiever bezig zijn met FarTravels en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mee blijven lezen!